اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی راور:

کشتارگاه دام راور وضعیت نامناسبی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور از وضعیت نامناسب و عدم رعایت برخی موازین بهداشتی توسط کارکنان کشتارگاه راور با توجه به آموزش‌های توجیهی و تلاش‌های شبکه دامپزشکی و شهرداری انتقاد کرد.

کشتارگاه دام راور وضعیت نامناسبی دارد

احمدرضا انور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از وضعیت نامناسب بهداشتی و عدم رعایت برخی موازین بهداشتی توسط کارکنان کشتارگاه راور با توجه به آموزش‌های توجیهی و تلاش‌های شبکه دامپزشکی و شهرداری راور خبر داد و اظهار داشت: برطرف شدن این مشکلات مستلزم فرهنگ سازی بین قصابان و اصلاح ساختار کشتارگاه است.

وی به تعدادی از مشکلات اشاره کرد و افزود: عدم تعیین سلاخ واجد شرایط و کشتار توسط افراد مختلف، فرسوده و غیر بهداشتی بودن ماشین حمل گوشت، عدم رعایت نکات بهداشتی حین ذبح و مناسب نبودن ساختمان کشتارگاه از جمله دیوارها و کف را می‌توان از مشکلات عمده بهداشتی برشمرد.

انور بیان داشت: تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مهم‌ترین رسالت دامپزشکی است که در این راستا نظارت بر تولید و عرضه محصولات خام دامی از اصلی‌ترین وظایف این ارگان است.

انور با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مهم انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام، تماس با خون و ترشحات و بافت آلوده دامی و گوشت تازه آلوده است، تأکید کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها حتی‌الامکان از تماس با دام زنده خودداری شود و در صورت ضرورت نیاز به تماس با دام زنده به ویژه قصابان باید از وسایل ایمنی فردی مانند دستکش، ماسک، چکمه و عینک استفاده کنند.

وی افزود: در برخی بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، دام بدون علامت است و به همین دلیل باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود و گوشت گرم کشتار روز باید تا 24 ساعت در دمای یک تا چهار درجه قرار گیرد تا میکروب‌های آن کشته و پس از آن مصرف شود.

انور احداث سردخانه مجهز در کنار کشتارگاه دام را یکی از ضروری‌ترین اقدام‌ها در راستای تأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشتی عنوان کرد.

وی گفت: مردم گوشت مورد نیاز را از قصابی‌ها و مراکز عرضه مورد تأیید دامپزشکی خریداری و حتما در هنگام خرید به مهر بهداشتی دامپزشکی روی لاشه توجه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور از زحمات شهرداری راور برای بهبود وضعیت فعلی قدردانی کرد و کمک مسئولان ذیربط استان را برای تسریع در امر بازسازی و تأمین بودجه این کشتارگاه خواستار شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول