اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

رویکرد امنیت در کشور فرهنگی و اجتماعی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در کشور ما در پناه اعتقادات و ارزش‌های دینی رویکرد امنیت اجتماعی و فرهنگی و نگاه پلیس نیز یک نگاه اجتماعی فرهنگی است.

رویکرد امنیت در کشور فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین چناریان چهارشنبه شب در همایش اصناف و پلیس که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: در همه کشورهای جهان پلیس سازمانی اقتدارگرا است و با یک روحیه برخوردی امنیت را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: در کشور ما در پناه اعتقادات و ارزش‌های دینی رویکرد امنیت در جامعه اجتماعی فرهنگی شده است و نگاه پلیس نیز یک نگاه اجتماعی فرهنگی است.

چناریان ابراز داشت: با کار پلیسی و قضایی امنیت پایدار به وجود نمی‌آید، امنیت پایدار امنیتی است که چه در مواقعی که پلیس حضور داشته باشد و چه نداشته باشد جرمی به وقوع نپیوندد.

وی بیان کرد: امنیت مشارکتی و تولید خیلی از کارکردها است و امروز آن چه در جامعه نیاز داریم که سبب امنیت می‌شوند که از جمله صداقت، حلال‌خواری، ادب، انضباط و ... است.

چناریان  تصریح کرد: روند جعل و کلاهبرداری در جامعه رو به افزایش است و باید با یک رویکرد و نگاه منطقی و معنوی خیلی از کارکردها را در حوزه فرهنگی اجتماعی در درون خانواده‌ها تغییر دهیم.

وی عنوان کرد: دشمنان جوامع اسلامی به دنبال این هستند آرامش، انضباط و نظم را بگیرند و بی‌بند و باری، شیطان‌پرستی، بی‌ارزش جلوه دادن اعتقادات و باورهای دینی و احساس ناامنی را در جامعه رواج دهند.

چناریان با بیان اینکه امنیت اجتماعی در خانواده‌های ما دست‌خوش برنامه حساب شده دشمن است، افزود: در جامعه ما حجم تصادفات بالا است و این نشان می‌دهد آستانه صبر و تحمل مردم به شدت پایین آمده است و در مقابل بعضی ناملایمات صبور نیستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه هر کسی نسبت به جامعه و کشور احساس مسئولیت دارد، گفت: احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه ضعیف شده است و این فرهنگ و نگاه خوبی نیست.

چناریان با اشاره به اینکه بازار ما یک بازار اسلامی است، بیان داشت: بازار یک مسئولیت بزرگ در مقابل جنگ روانی دشمن بر عهده دارد.

وی گفت: ما در زمینه امنیت شرایط خوبی را در جامعه داریم و با آگاهی و تلاش در ایجاد امنیت گسترده، امید و رسیدن به فضای عالی با یک بسیج همگانی تحقق پیدا می‌کند.

چناریان بیان کرد: ما باید در حوزه اتباع بیگانه یک نگاه جدی‌تری داشته باشیم زیرا آمریکا بزرگ‌ترین سرویس‌های جاسوسی را در افغانستان و دیگر کشورهای همسایه راه‌اندازی کرده است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از جمعی از فرمانده‌هان انتظامی استان کرمان توسط اصناف کرمان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول