اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان:

آموزش ایمنی دریانوردی از ضروریات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: به منظور بالابردن احساس وظیفه، آموزش ایمنی دریانوردی یکی از موارد بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود.

آموزش ایمنی دریانوردی از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته دریانوردی مراسمی با حضور فرماندار چابهار، فرمانده نیروی دریایی ارتش منطقه سوم کنارک و ادارات وابسته دریایی و شرکت‌های بخش خصوصی در سالن کوثر بندر چابهار برگزار شد.

سیاوش رضوانی در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایمنی جان افراد در حوزه دریا و تراژدی غرق‌شدن کشتی تایتانیک که منجر به کنوانسیون SOLAS شد و با توجه به شعار امسال روز جهانی دریانوردی «یکصد سال پس از فاجعه عظیم کشتی تایتانیک» توجه به ایمنی دریانوردی پس از گذشت دو سال منجر به تصویب نخستین کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) و نهایتا تأسیس خود سازمان بین‌المللی دریانوردی شد. 

وی افزود: از دیگر معاهدات سازمان بین‌المللی دریانوردی از زمان شکل‌گیری آن، تدوین و حفظ یک چارچوب قانون جامع برای کشتیرانی بین‌المللی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: متعاقباً این رسالت به گونه‌ای بسط و توسعه یافت که حفاظت زیست محیطی، امور حقوقی و مواردی که بر کارآیی کشتیرانی اثرگذار است و همچنین امنیت دریانوردی شامل دزدی دریایی و سرقت مسلحانه علیه کشتی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و در بر می‌گیرد.

رضوانی بیان کرد: نتیجه این گونه اقدامات، ایجاد معاهدات بین‌المللی است که به پشتوانه آن صدها دستورالعمل و توصیه‌نامه برای صنعت کشتیرانی و دریانوردی شده که مهم‌ترین نتیجه آن کشتیرانی ایمن‌تر، پاک‌تر، کارآمدتر و امن‌تر از هر زمان دیگری است.

وی تصریح کرد: این گونه توجهات به مقوله ایمنی باعث ایجاد فرهنگ ایمنی در دنیا شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش منطقه سوم کنارک نیز در ادامه با اشاره به سختی کار در دریا برای دریانوردان گفت: عوامل مهمی چون خستگی، فشار عصبی، عوامل محیطی، طولانی‌بودن مسافت و دوری از خانه؛ مشکلات مهم عرصه صنعت دریانوردی است.

سیاوش جره بیان کرد: مباحث آموزش ایمنی در صنعت دریا و دریانوردی برای پرسنل و کارکنان اثراتی همچون افزایش احساس وظیفه، مراقبت بیشتر و رعایت نکات ایمنی را به همراه دارد.

امام جمعه موقت چابهار و مسئول فرهنگی اداره کل دریانوردی سیستان‌وبلوچستان با پرداختن به پیشینه توسعه صنعت دریا و دریانوردی در بین جوامع ایرانی و تقدیم اولین شهید دریانورد در آب‌های دریای عمان توسط ایرانیان اشاره کرد و اظهار داشت: ایرانیان از زمانی که کنار دریا زیستند به سوی آن کشش پیدا کردند و با ساخت شناورهای گوناگون در آن به رفت و آمد پرداختند و در گذر زمان نماد برتری در دریا شدند و سرآمد دریانوردان شده و پیشینه شکوهمندی از دریانوردی بر جای گذاشتند.

حجت‌الاسلام احمدعلی قاسمی‌زاده گفت: در تمامی دوران دریانوردی از دوره ساسانیان و صدر اسلام، ایرانی‌ها در تجارت و صنعت دریا حرف اول را می‌زدند متأسفانه در دهه‌های اخیر به لحاظ برخی مسائل حاشیه‌های ساحلی ما خالی از سکنه است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول