اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

اختصاص 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آلودگی‌های دریایی

خبرگزاری فارس: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور از اختصاص 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آلودگی‌های دریایی در کشور خبر داد.

اختصاص 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آلودگی‌های دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سید علی استیری ظهر امروز در مانور مبارزه با آلودگی دریای خزر در نوشهر اظهار داشت: همه باور داریم که ارتقای سطح ایمنی و حفظ محیط زیست دریای خزر جزء از طریق حضور مداوم پرسنل سازمان و نهادهای بهره‌بردار از دریا میسر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مانور پاکسازی آلودگی دریای خزر با هدف ارتقای همکاری ملی و منطقه‌ای برای پاسخگویی فوری و موثر به سوانح دریایی در ارتباط با نجات جان افراد و کاهش آلودگی‌های دریای خزر برگزار شد.

معاون امور دریایی و عضو هئیت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه داشتن دریای پاک و ایمن برای کشتیرانی مستلزم توسعه همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی است، گفت: دریای خزر محیط بسته‌ای است و این ویژگی موجب می‌شود که به مسائل زیست ‌محیطی این دریا بیشتر توجه شود.

این مسئول یادآور شد: کشورهای همسایه با این آبراه بزرگ قادرند تا در سایه تعامل سازنده اقدامات موثرتری در زمینه مراقبت‌های زیست محیطی و مقابله با سوانح آلودگی‌ها و تهدیدات دریایی انجام دهند.

استیری تردد کشتی‌های تفریحی و گردشگری را از مزیت‌های خاص دریای خزر عنوان کرد و تاکید کرد: نسبت به مسائل ایمنی و نجات جان افراد در دریا باید مصمم باشیم.

وی گسترش تعامل منطقه‌ای و همکاری مستمر با کشورهای همسایه دریای خزر را موضوع اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

این مسئول به توجه به اهمیت کنوانسیون‌ها و با نگرش به تردد سالانه صدها کشتی در دریای خزر تاکید کرد: حفظ محیط زیست دریایی و تامین ایمنی این دریا بسیار مورد تاکید است.

معاون امور دریایی و عضو هئیت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به استعدادهای موجود در دریای خزر مانند استخراج نفت از این دریا تاکید کرد: به پشتوانه پیش‌بینی یک رشد چشمگیری که در دریای خزر در حال وقوع است توجه به حفظ محیط زیست این دریا ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به الحاق ایران به چند کنوانسیون بین‌المللی اضافه کرد: مهم‌ترین کنوانسیونی که ایران به آنها ملحق شد کنوانسیون بین‌المللی زیست محیطی و ایمنی جان اشخاص در دریا است.

استیری یادآور شد: آخرین اطلاعات مربوط به کنوانسیون‌ها در کمیسیون مربوطه به هئیت دولت و مجلس در حال پیگیری است.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در پروتکل وابسته به کنوانسیون زیست محیطی دریای خزر به ایجاد سیستم حمل مقابله با آلودگی نفتی توسط کشورهای عضو و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با آلودگی‌ها نفتی و انعقاد موافقت‌نامه‌های دو یا چندجانبه بین کشورهای عضو و ایجاد مرکز و منطقه‌ای برای مقابله با آلودگی نفتی، تبادل اطلاعات و گزارش آلودگی توسط کشورهای عضو اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای الزام‌های ملی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به مجهز کردن بنادر خود اقدام می‌کند.

استیری متذکر شد: این سازمان حدود 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آلودگی‌های دریایی اختصاص داد که بخشی از آن در بنادر در حال اجرایی شدن است و بخش دیگری از اعتبار نیز در آینده تحویل می‌شود.

این مسئول در پایان از بهره‌مندی سه بالگرد برای پایش و کنترل آ‌ب‌های ایران خبر داد و اذعان داشت: برای پیشگیری از آلودگی‌های ناشی از فعالیت کشتی‌ها نیز اقدامات موثری انجام شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول