اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

فعالیت‌های تجاری نباید باعث آلودگی خزر شود / خزر دریای بسته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: فعالیت‌های تجاری نباید باعث آلودگی دریای خزر شود.

فعالیت‌های تجاری نباید باعث آلودگی خزر شود / خزر دریای بسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر سیدنبی سیدپور صبح امروز در مانور پاک‌سازی آلودگی دریای خزر در بندر نوشهر از دریا به عنوان موهبت الهی یاد کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن تاکید کرد که باید قدر نعمت الهی را بدانیم و به خوبی از این موهبت الهی بهره‌برداری کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در بهره‌برداری از نعمات الهی باید طوری برنامه‌ریزی شود که آن نعمت ضایع و نابود نشود و محیط زیستی که در آن زندگی می‌کنیم نابود نشود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران یادآور شد: آسیب‌دیدگی ناشی از بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری باعث می‌شود که نعمت الهی را که خدا در اختیار ما قرار داده نابود شود و در نتیجه خودمان آسیب ببینیم.

وی با تاکید بر استفاده درست از منابع موجود در دریای خزر بیان داشت: هرگونه ایجاد آلودگی در دریا ناشی از بی‌تدبیری انسان است و باید تلاش کنیم با بهره‌برداری از امکانات مناسب زمینه آلودگی‌ها در دریا را به شدت کاهش دهیم.

سیدپور با اشاره به برخی عوامل ناشی از آلودگی در دریا عنوان کرد: عدم دقت در حمل و نقل، نبود امکانات و عدم بکارگیری از امکانات مناسب و روش‌های نامناسب حمل و نقل در دریا موجب آلودگی دریا می‌شود که نیاز است با استفاده از امکانات مناسب زمینه آلوده‌کردن دریا را به صفر برسانیم.

این مسئول با اشاره به بسته بودن محیط دریای خزر تاکید کرد: هرگونه فعالیت تجاری و بهره‌برداری در این محیط باید با ظرفت خاصی پیگیری و اجرا شود.

بنادر و دریانوردی مازندران در پایان با اشاره به برگزاری مانور پاک‌سازی آلودگی در دریای خزر اذعان داشت: این مانور با همکاری سازمان امداد و نجات کشور در دریا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول