اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه هشدار داد

برخورد جدی با اخلال‌گران بهداشتی در کهگیلویه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه برخورد با اخلال‌گران بهداشت عمومی به خصوص اغذیه فروشی‌های متخلف جدی خواهد بود، گفت: از مردم توقع داریم هرگونه تخلف در این زمینه را گزارش دهند.

برخورد جدی با اخلال‌گران بهداشتی در کهگیلویه می‌شود

نصرالله کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری 18 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل سهل‌انگاری در مسائل بهداشتی پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه افزود: این مراکز با وجود اخطاریه‌های قبلی نسبت به رفع نقایص و کمبودهای مشاهده شده توسط کارشناسان بهداشت در بازرسی‌های انجام شده اقدام نکرده بودند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی متخلف پلمب و پرونده‌های آن‌ها جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارجاع داده شده، بیان داشت: واحدهای صنفی به خصوص کسانی که با تغذیه مردم سر و کار دارند بدانند که زیر ذره‌بین مأموران و کارشناسان بهداشت قرار دارند.

وی عنوان کرد: اخطاریه‌های داده شده به این افراد بیشتر در زمینه مسائلی از قبیل عدم رعایت بهداشت فردی فروشندگان و ضعف بهداشت عمومی بوده که به عنوان مثال می‌توان به عدم استفاده از روپوش مناسب فروشندگان، نداشتن کارت تندرستی و همچنین عرضه مواد غذایی غیر قابل مصرف اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با بیان اینکه این اخطاریه‌ها در دو مرحله صادر می‌شوند، اضافه کرد: در اخطار اولیه جهت برطرف کردن نواقص مدت 15 تا 60 روز مهلت داده می‌شود و در صورتی که در این بازه زمانی نسبت به رعایت موارد تذکر داده شده اقدام مقتضی صورت نگرفت، اخطاریه 24 تا 48 ساعته صادر می‌شود.

کرمی افزود: چنانچه در مهلت مجدد اقدام لازم توسط متصدیان اماکن مذکور صورت نگیرد، گروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت اقدام به پلمب مکان کسب مورد نظر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: والدین باید با حساسیت بیشتری به نوع تغذیه کودکان خود در مدرسه و مسیر آن توجه داشته باشند.

کرمی در پایان با بیان اینکه اغذیه فروشی‌های مدارس از مواد خوراکی بهداشتی و سالم برای فروش استفاده کنند، یادآور شد: همه ما باید خود را در مقابل سلامت فرزندان خود به خصوص در مورد تغذیه موظف و مکلف بدانیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول