اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کار در جمع کارآفرینان برتر خراسان رضوی:

تحرکات اخلال‌گران در بازار با تاسیس تعاونی‌های همیار بسته می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به تاسیس شرکت‌های تعاونی توزیع همیار گفت: برخی با ایجاد کمبودهای مصنوعی با اعصاب مردم بازی می‌کنند در حالی که با تاسیس تعاونی‌های همیار دست اخلالگران در بازار بسته می‌شود.

تحرکات اخلال‌گران در بازار با تاسیس تعاونی‌های همیار بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی دقایقی پیش در مراسم تجلیل از کارآفرینان و تعاونگران برتر خراسان رضوی که در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به اهتمام ویژه دولت نهم و دهم به موضوع تعاون اظهار کرد: با توجه به اینکه سال جاری سال بین‌المللی تعاون است جمهوری اسلامی ایران نیز همچنان در راستای اقدامات گذشته خود باز هم فعالیت‌هایی را در حوزه ترویج و تبلیغ ظرفیت‌های تعاون انجام می‌دهد و در این راستا همه مسئولیت داریم.

وی افزود:‌ در دین مبین اسلام نیز به ارزش‌های بی‌بدیل تعاون و کارهای گروهی و مردمی اشاره‌های بسیاری شده است، بنابراین باید در راستای ایجاد ظرفیت‌های بزرگتر در تعاون کشور اقداماتی صورت گیرد که البته تاکنون نیز اقداماتی انجام شده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در 70 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران حدود 88 هزار تعاونی ایجاد شد در حالی که تنها در دولت نهم و دهم طی 7 سال اخیر 92 هزار تعاونی ایجاد شده که این نشان از اهتمام ویژه دولت به تعاون است.

شیخ‌الاسلامی افزود: ما اعتقاد داریم که با توسعه تعاون می‌توانیم پایه‌های دهه‌ عدالت و پیشرفت را در کشور مستقر کنیم، امروز اگر قرار است در برابر تهدیدات و تحریم‌های استکبار جهانی بایستیم و در این نبرد ظالمانه و نابرابر موفق شویم باید اقتصاد را مردمی کنیم که این یعنی همان تعاون؛ بنابراین باید بخش تعاون در کشور بیش از پیش توسعه پیدا کند.

وی یادآور شد:‌ علی‌رغم تمام تبلیغات سوء کشور نسبت به اینکه تعاون و کارهای مردمی در ایران اسلامی وجود ندارد امروز شاهد روحیه‌ای قوی در تعاونی‌های کشور هستیم، امروز به واقع تعاونگران فرماندهان و سربازان دفاع از کیان و عظمت و دستاوردهای نظام هستند و باید در این جهاد اقتصادی بیش از پیش به فعالیت بپردازند.

وی افزود: امروز کار در این حوزه کار مقدس و آرمانی و بر اساس تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب است، امروز به واقع بخش تعاون در کشور رشد خوبی داشته و بسیار درخشیده است و امیدواریم در سال جاری نیز شاهد موفقیت‌های بسیاری نسبت به سالیان گذشته باشیم و بتوانیم کسب سهم 25 درصدی در اقتصاد ملی را تحقق ببخشیم.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به بهره‌برداری از یک هزار طرح تعاونی در هفته تعاون سال جاری اذعان داشت: برای این تعداد هم بیش از یک هزار و 50میلیارد تومان هزینه شده که حدود 70 درصد منابع مالی توسط تسهیلات بانکی و بویژه توسط بانک توسعه تعاون تامین شده است.

شیخ‌الاسلامی با تاکید بر پیشرفت‌ها و توسعه روزافزون بانک توسعه تعاون در کشور گفت:‌ بانک توسعه تعاون 80 درصد نسبت به سال گذشته تسهیلات بیشتری ارائه کرده است.

وی افزود: همچنین مقرر شده صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش تعاون در سال جاری 10 برابر سال‌های گذشته خدمت ارائه کند که این موارد همه نشان از توجه ویژه دولت به بخش تعاون است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: امسال برای نخستین بار جمهوری اسلامی ایران توانست در مدیریت جهانی تعاونی یعنی در اتحادیه بین‌المللی تعاونی‌ها راه پیدا کرده و صندلی به خود اختصاص داده که این نیز از موفقیت‌های ما برشمرده می‌شود.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: همچنین امسال توانستیم سند ملی توسعه بخش تعاون را نهایی کنیم و به تصویب برسانیم از دیگر اقدامات نهایی کردن لایحه اصلاح قانون بخش تعاون بوده و قرار است به دولت بفرستیم.

وی افزود: امروز 30 درصد از اقتصاد ما در بخش کشاورزی توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود همچنین 50 درصد از حمل و نقل زمینی کشور نیز توسط تعاونی‌ها صورت گرفته و 90 درصد از صادرات فرش و پسته کشور نیز در دست تعاونی‌ها است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به مسکن مهر گفت: از یک میلیون و 800 هزار مسکن مهر  کشور یک میلیون واحد به دست تعاونی‌ها ساخته شده است که این در حالی است که در رسانه‌ها توجه زیادی به این بخش نشد.

شیخ‌الاسلامی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تاسیس شرکت‌های تعاونی توزیع همیار اظهار کرد:‌ تاسیس شرکت‌های تعاونی توزیع همیار نیز از دیگر اقدامات ما بود که به صورت زنجیره‌ای این شرکت‌ها توزیع در بازار را بر عهده می‌گیرند و واسطه‌ها به طور کامل حذف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تاسیس این شرکت‌ها دست تحرکات شیطانی که با ایجاد کمبودهای مصنوعی با اعصاب و روان مردم بازی می‌کردند بسته شده و انشاءالله با تاسیس این شرکت‌ها دیگر شاهد هیچ اخلال‌گری در بازار نخواهیم بود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول