اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه صورت می‌گیرد

ورود 265 میلیون متر مکعب آلودگی به رودخانه کارون

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: سالانه بیش از 265 میلیون متر مکعب آلودگی وارد رودخانه کارون می‌شود و این امر مشکلات بزرگ زیست محیطی در استان به وجود آورده است.

ورود 265 میلیون متر مکعب آلودگی به رودخانه کارون

سید شریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: سالانه بیش از 265 میلیون متر مکعب آلودگی وارد رودخانه کارون خوزستان می‌شود و این امر مشکلات بزرگ زیست محیطی در استان به وجود آورده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به آنالیز آلودگی‌های وارد شده به این رودخانه بزرگ افزود: 48 درصد از آلودگی‌های وارد شده به رودخانه کارون به زه‌آب‌های کشاورزی اختصاص دارد که باید برای رفع این مشکل تلاش جدی انجام دهیم.

وی بیان کرد: 20 درصد آلودگی‌های رودخانه کارون به پساب‌های صنعتی اختصاص داشته و ما‌بقی آن به فاضلاب شهری اختصاص دارد.

حسینی گفت: آلودگی‌های وارد سده به رودخانه کارون در مقطع شهرستان اهواز به 100 میلیون متر مکعب می‌رسد که باعث می‌شود تا رنگ، بو، منظر و ... رودخانه کارون در شهرستان اهواز به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به آنالیز آلودگی‌های رودخانه کارون در مقطع شهرستان اهواز افزود: 27 درصد آلودگی‌ها به فاضلاب‌های شهری، 23 درصد به پساب‌های صنعتی و 48 درصد به زه‌آب‌های کشاورزی اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات زیست محیطی رودخانه کارون در خوزستان چاره‌اندیشی کرد و در این باره کوتاهی تنها مشکلات را در آینده افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول