اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد

جلوگیری از تبدیل تالاب گاوخونی به کانون ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حفاظت محیط زیست استان با برنامه‌ریزی‌های لازم از تبدیل شدن تالاب گاوخونی به کانون ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از تبدیل تالاب گاوخونی به کانون ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اصفهان به ضرورت احیای تالاب گاوخونی اصفهان اشاره و اظهار کرد: حفظ و احیای این تالاب نه تنها برای اصفهان بلکه برای تمام کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سئوال که فعال شدن کانون‌های گرد و غبار از سوی کشور عراق آیا تأثیری در افزایش آلودگی هوای استان دارد، ادامه داد: میزان نفوذ این پدیده‌ها به عمق کشور باید بررسی شود و اطلاعات کانون‌های گرد و غباری که وارد استان می‌شود توسط سازمان هواشناسی در اختیار حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه جهت وزش باد در زمینه افزایش آلودگی هوای استان به دلیل فعال شدن کانون‌های گرد و غبار بی‌تأثیر نیست، تصریح کرد: در صورتی که گرد و غبار‌های بیرونی وارد استان شود با ترکیبات ذرات معلق داخلی و محلی و گاز‌های حاصل از تردد خودرو‌ها و واحد‌های صنعتی استان توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اندازه‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که اثر‌گذاری این گرد و غبار‌ها در استان بالا باشد، حفاظت محیط زیست به سرعت اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد، اضافه کرد: آخرین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح استان حاکی از سالم بودن وضعیت هوای استان است.

کلانتری با اشاره به اینکه تا این لحظه وضعیت هوای استان سالم بوده و وضعیت کیفیت هوای 24 ساعته گذشته استان این موضوع را نشان می‌دهد، تاکید کرد: تغییر وضعیت سالم هوای استان به وضعیت نا‌سالم به عوامل مختلفی از جمله جهت وزش باد، پدیده‌های گرد و غبار‌های بیرونی و سکون هوا بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا خشکسالی تالاب گاوخونی تأثیری در افزایش آلاینده‌های جوی دارد، افزود: حفاظت محیط زیست استان با برنامه‌ریزی‌های لازم از تبدیل شدن تالاب گاوخونی به کانون ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر آلاینده‌های چندانی ناشی از ذرات معلق به دلیل خشکسالی این تالاب در استان مشاهده نمی‌شود اما تمام مسئولان زیست محیطی درصدد احیای این تالاب هستند و پیش از اینکه این تالاب به کانون گرد و غبار تبدیل شود، باید به صورت مجدد به مرکز زیستگاهی برای اصفهان بازگردانده شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول