اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اختتامیه جشنواره استانی تئاتر در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری اختتامیه جشنواره استانی تئاتر در قم با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

اختتامیه جشنواره استانی تئاتر در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: ایجاد انگیزه و حمایت از هنر تئاتر و ارتقای کمی و کیفی آن مهم‌ترین هدف تئاتر استانی است.

وی خاطر نشان کرد: نمایشنامه‌های برگزیده این جشنواره به جشنواره منطقه‌ای و برگزیدگان منطقه‌ای به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان داشت: 42 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی ارسال شده که از این تعداد 30 نمایش‌نامه به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از کارشناسان قم و تهران 30 و 31 شهریور 17 نمایش را بازبینی کردند و شش نمایش به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرد.

اسماعیلی‌طبا یادآور شد: نمایش‌های «قصه آژاکس» به کارگردانی محمدرضا شاهمردی، «عهد دیرین» به کارگردانی عطاءالله منتظری، «ترانه‌ای برای آیدا» به کارگردانی مرتضی عقیلی، «کابوس کشدار شادی» به کارگردانی صدیقه مشایخی، «امشب باید بروم» به کارگردانی فاضل حائری و «زمان آخر» به کارگردانی سعید برجعلی از جمله نمایش‌هایی بودند که به جشنواره تئاتر استانی راه پیدا کردند.

وی با اشاره به محل اجرای نمایش مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی گفت: نمایش‌های مرحله نهایی این جشنواره در سالن شهید آوینی و مجتمع نور به صورت عمومی اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی 14 مهر ساعت 18 و 30 دقیقه در تالار آوینی با حضور شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مشکل زمین کتابخانه مرکزی حل شد

وی احداث کتابخانه مرکزی را یکی از طرح‌‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری ذکر کرد و افزود: تملک زمین این کتابخانه یکی از مشکلات مهم بود که با پیگیری‌ها و تشکیل جلسه اول مهر با حضور معاون وزیر نفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل شد.

اسماعیلی‌طبا خاطر نشان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی از اعتبار ملی و استانی برخوردار است و زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع برای احداث آن اختصاص پیدا کرده است.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه در زمینه مجتمع و زیرساخت فرهنگی در منطقه امام محدودیت وجود دارد، احداث این کتابخانه خبر خوبی برای اهالی فرهنگ استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تشکیل شش جلسه در شورای ساخت و حمایت گفت: این جلسات به منظور حمایت از گروه‌های تئاتر و بررسی طرح‌ها و امکان حضور سطوح و گونه‌های مختلف تئاتر برگزار می‌شود.

پیشرفت 56 درصدی تالار مرکزی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه تالار مرکزی قم اشاره کرد و افزود: این پروژه 56 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان اردیبهشت سال آینده پیمانکار متعهد به تحویل آن شده‌ است.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به گزارش بانک اطلاعات خانه کتاب کشور در خصوص میزان نشر در پنج ماهه نخست سال 91 گفت: بر اساس این آمار بیشترین عناوین به ترتیب مربوط به کتاب‌های دینی، علوم، کودک و نوجوان، ادبیات، علوم اجتماعی، آموزشی و کمک درسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: بر اساس این آمار کتاب نورالدین پسر ایران با 20 بار چاپ بیشترین چاپ را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: 2 هزار و 618 ناشر در کشور وجود دارد که از این تعداد هزار و 200 ناشر دارای پروانه در استان قم هستند.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه بوستان کتاب در جمع 10 ناشر فعال کشور است گفت: صنعت چاپ استان قم جایگاه دوم را پس از تهران با 12 درصد نشر به دست آورده است.

وی یادآور شد: با وجود افزایش قیمت کاغذ، سه درصد افزایش چاپ کتاب نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول