اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان خبر داد

ثبت 18 هزار خانوار روستایی کردستان در سامانه نیازسنجی مناطق محروم

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان از ثبت 18 هزار خانوار روستایی این استان در سامانه نیازسنجی مناطق محروم خبر داد.

ثبت 18 هزار خانوار روستایی کردستان در سامانه نیازسنجی مناطق محروم

عطاالله افخمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 133 هزار نفر از جمعیت استان کردستان از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد مقدس بهره‌مند هستند.

به گفته وی، این افراد در قالب 51 هزار خانوار از خدمات مختلف این نهاد در بحث مستمری، مسکن، ازدواج، تحصیلات و غیره استفاده می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه بخش زیادی از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام در کردستان ساکن روستاها هستند، گفت: نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان روستایی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام کردستان تصریح کرد: برای شناسایی نیازهای مددجویان و تسریع در رفع مشکلات آنها فرم نیازسنجی تکمیل شده و تمامی این پرونده‌ها در سامانه مناطق محروم ثبت و براساس اولویت مشکلات مددجویان رفع می‌شود.

به گفته افخمی، تاکنون بیش از 18 هزار خانوار مددجو در روستاهای محروم استان شناسایی و در سامانه نیازسنجی مناطق محروم ثبت‌نام شده‌اند.

وی استقلال معیشتی و فرهنگی نیازمندان و محرومین جامعه را مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) خواند و افزود: به منظور تحقق این مهم برنامه‌های مختلف همچون اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه بیمه‌های اجتماعی با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح استان دنبال می‌شود.

به گفته این مسئول اقدامات سال گذشته کمیته امداد کردستان در زمینه توانمندسازی، بیمه، اشتغال و مسکن مددجویان غیرقابل مقایسه با سال‌های پس از آن بوده و این روند در سال‌جاری دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول