اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان:

گرگان در فناوری اطلاعات در شمال کشور پیشرو می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان گفت: گرگان در سال 1404 به شهری پیشرو در فناوری اطلاعات در سطح منطقه شمال کشور تبدیل خواهد شد.

گرگان در فناوری اطلاعات در شمال کشور پیشرو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم کریمی صبح امروز در جمع کارشناسان شهرداری گرگان اظهار داشت: گرگان همان طوری که در فرهنگ و ادب سرآمد کشور است باید در عمران و آبادانی، زیبایی و شادابی و امکانات نیز در زمره شهرهای سرآمد قرار گیرد.

وی به بخش‌های مختلف عملکرد عمرانی شهرداری گرگان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه شهر، هدایت و دفع آب‌های سطحی و تاسیسات حفاظتی، بهبود عبور و مرور شهری، مهندسی ترافیک، فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی، ایجاد تاسیسات درآمدزا، احداث ساختمان‌های اداری و خدماتی و اقدامات مالی، بودجه و نیروی انسانی از جمله عملکردهای عمرانی شهرداری است.

شهردار گرگان با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت گرگان بالغ بر 320 هزار نفر است خاطر نشان کرد: جمعیت شهر گرگان در سرشماری سال 85 حدود 175 هزار نفر بوده که رشد حدود 183 درصدی را نشان می‌دهد.

کریمی اضافه کرد: همزمان با رشد جمعیت، کمبودهای فراوان گذشته و اضافه شدن تعدادی از روستاهای حاشیه شهر و نیازهای بیشتر به فضاها و امکانات عمـومی برای پاسخـگویی به خواسته‌های عمرانی و خدمـاتی، ضرورت برنامه‌ریزی توسعه شهری را به منظور تامین منابع و تملک پرحجـم املاک دو‌چندان کرده است.

وی در خصوص بالاترین و مهم‌ترین هزینه 13 سال گذشته شهرداری گرگان ادامه داد: این هزینه برای خرید املاک واقع در طرح توسعه معابر، فضاهای سبز و تامین پارکینگ‌های عمومی و فضاهای مورد نیاز شهر بوده که برآورد املاک خریداری شده به قیمت امروز بیش از یک‌هزار میلیارد ریال و در مقایسه با شهرهای همطراز خود فوق‌العاده بوده است.

به گفته کریمی، شهرداری گرگان از این حیث یک دوره افتخارآمیز را طی کرده است به طوری که در سال‌های آینده اهمیت و تاثیر این اقدامات بیشتر به چشم خواهد آمد.

شهردار گرگان با اشاره به فعالیت‎های پژوهشی و مطالعاتی اضافه کرد: تهیه برنامه چشم‌انداز 15 ساله گرگان به نام گرگان 1404، طرح جامع شهر، طرح جامع حریم شهر، طرح تفصیلی بافت قدیم شهر، طرح توسعه و بهسازی بافت فرسوده شهر و مطالعه دیتا سنتر و سرور روم توسعه شبکه فیبرنوری شهرداری گرگان از جمله این فعالیت‌ها است.

کریمی مطالعه و تهیه طرح تفرجگاهی در محورهای ناهارخوران، النگدره و هزارپیچ برای اعمال مدیریت این اماکن توسط شهرداری را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی برشمرد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول