اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

اردبیل توانمندی جذب توریسم درمانی را دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن توانمندی‌های متعدد در حوزه آب‌های گرم و خاصیت گوناگون آنها زمینه و بستر مناسب برای گسترش توریسم‌ درمانی را دارد.

اردبیل توانمندی جذب توریسم درمانی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز عصر امروز در جریان بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: وجود این مرکز نیز می‌تواند در گسترش توریسم درمانی نقش موثر و اساسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح مرکزی به نام قفقاز با امکاناتی به روز و برجسته در اردبیل نشان‌دهنده توانایی‌های بالای استان در زمینه‌های پزشکی و سلامت است که در جهت ارائه خدمات به زوج‌های نابارور استان و حتی استان‌های همجوار پیشقدم شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل پیشرفت هر چه بیشتر این مرکز در ارائه خدمات به مردم با پیوستن به مجموعه خدمات پزشک خانواده را خواستار شد و گفت:‌ برای اینکه این مرکز بتواند جایگاه خود را در استان پیدا کند و راندمان کاری خود را بالا ببرد می‌تواند به طرح پزشک خانواده بپیوندد و بیماران نیز در جهت تامین هزینه‌های درمانی از طریق بیمه‌های حاضر در طرح بهره‌مند گردند.

دست‌باز به آغاز قریب‌الوقوع طرح پزشک خانواده در اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: ‌فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز به نوعی اقدام فرهنگی در حوزه سلامت است بنابراین باید از این حرکت‌ها به نحو شایسته بهره‌برداری کرد و چنان به مراجعان خدمات ارائه داد که هیچگونه عارضه اجتماعی متوجه آنها نشود.

این مسئول در خصوص ارائه خدمات در بحث توریسم درمانی افزود: روزانه 2 هزار نفر از گمرک بیله‌سوار وارد اردبیل می‌شوند که 80 درصد آنها برای مداوا به شهر ما وارد می‌شوند که از بین آنها تنها 20 درصد در استان مداوا و بقیه به استان‌های مجاور سرریز می‌شوند.

عضو شورای سلامت استان بیان داشت: لازم است برای نگه داشتن آنها در استان اردبیل و همچنین جذب آنها به مرکز درمان ناباروری قفقاز تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

دست‌باز تصریح کرد:‌ به دلیل کم‌اطلاعی و بی‌اطلاعی قشر عظیمی از مردم از این نوع درمان گرایش مردم به این سمت در سطح پایینی است اما ضرورت دارد در بین مردم اعتماد‌سازی‌های لازم به عمل آید تا از بار روانی مراجعان کاسته شود.

وی به هزینه‌های بالای درمان ناباروری اشاره کرد و ادامه داد: با وجود چنین مرکزی در داخل استان قطعاً هزینه‌های مربوط به رفت و آمد، اسکان و تغذیه کاهش یافته و از برخی خطرات احتمالی جانبی جلوگیری می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: با طرح اهداف و نحوه فعالیت این مرکز از طریق شورای سلامت و امنیت غذایی استان و معرفی بیشتر آن به مردم می‌توانیم گام‌های موثری برای رفع دغدغه‌های عمومی در خصوص نازایی برداشته و پنجره امیدی را در زندگی زوج‌های نابارور بگشاییم.

دست‌باز خواستار برنامه‌ریزی مناسب در خصوص اطلاع‌رسانی مناسب به مردم استان و بهره‌مندی از امکانات موجود در استان برای شناساندن بیشتر این مرکز شد.

این مسئول ابراز داشت: مسئولان جهاد دانشگاهی باید ضمن انجام رایزنی‌های لازم و با حضور در جلسات شورای اداری شهرستان‌ها امکان مطلوبی را برای معرفی مرکز فراهم آورند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از انجام حمایت‌های لازم توسط استانداری و مسئولان استان خبر داد و افزود: دولت خدمتگزار با حمایت از فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در مسیر تحقق شعار عدالت‌ گستری گام برمی‌دارد و حمایت از مرکز درمان ناباروری قفقاز می‌تواند در تحقق عدالت در استان اردبیل کمک موثری داشته باشد.

دست‌باز به توطئه‌های دشمنان در برابر ملت ایران اشاره کرد و گفت: مقابله با رشد و اقتدار علمی دانشمندان ایرانی یکی از نقشه‌های اصلی استکبار است اما با وجود نهادهایی چون جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان در تحقق این امر با ناکامی مواجه شده است.

وی با استقبال از پیشنهاد جهاد دانشگاهی مبنی بر رایزنی با مسئولان بانکی استان در خصوص پرداخت تسهیلات کمک‌درمانی به بیماران بی‌بضاعت و کم‌درآمد قول‌های مساعدی را در رابطه با انجام حمایت‌های شایسته از این مرکز داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در گزارشی به چگونگی راه‌اندازی و نحوه فعالیت این مرکز پرداخت و خواستار حمایت‌های لازم از طریق استانداری و برخی دستگاه‌های استانی شد.

اکبر قاسمی اظهار داشت: با رفع برخی مشکلات موجود این مرکز می‌تواند در راستای تحقق اهداف ارزشمند خود ضمن تکمیل کمبود‌ها گام‌های موثری را در ارتقای سلامت استان بردارد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول