اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملیات اجرایی نخستین اسکله توریستی تفریحی بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: بوشهر عملیات اجرایی نخستین اسکله توریستی تفریحی بوشهر صبح امروز با حضور استاندار در ساحل این شهر آغاز شد.

عملیات اجرایی نخستین اسکله توریستی تفریحی بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسکله تفریحی و توریستی بوشهر به طول 200 متر و عرض 15 متر با اعتبار اولیه 80 میلیارد ریال در ساحل شهر بوشهر احداث می‌شود.

در فاز نخست این پروژه 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود و بنا به قول پیمانکار، این طرح 12 بهمن ماه امسال افتتاح خواهد شد.

استاندار بوشهر در حاشیه آغاز این پروژه با تاکید بر نورپردازی دریا گفت: باید از ظرفیت دریا بیشتر استفاده کرد تا وجود دریا بیشتر مورد استفاده مردم باشد.

فریدون حسنوند افزود: به منظور تسریع در اجرای این پروژه، پیمانکار باید حتی‌المقدور دو شیفت کار کند تا پروژه در زمان مقرر آماده افتتاح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر نیز در این مراسم گفت: امروزه توسعه صنعت گردشگری یک نیاز مبرم و حیاتی در اقتصاد کشور به حساب می‌آید.

احمد دشتی افزود: امکانات طبیعی در جنوب کشور شامل آب و هوا، چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، دسترسی به دریا و ... فرصت‌های بسیار چشمگیری را در اختیار مدیران و سرمایه‌گذاران گذاشته است تا با بهره‌گیری از این امکانات زمینه‌های جذب بازدیدکنندگان بی‌شماری از دیگر نقاط کشور را فراهم کنند.

وی بیان کرد: یکی از این امکانات، استفاده از آب، ورزش‌های دریایی و بازی‌های آبی است که در نظر است اسکله تفریحی و خدماتی بوشهر برای نیل به این هدف اجرا و ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: طراحی این پروژه پس از برگزاری مناقصه مربوطه، از طرف شهرداری بندر بوشهر به مهندسان مشاور جهاد تحقیقات آب و انرژی واگذار شد.

دشتی اضافه کرد: موقعیت این پروژه بین ساختمان رافائل، پارک مرجان و در امتداد باند فرودگاه بوشهر در ساحل خلیج فارس در نزدیکی پارک سنگی است.

وی گفت: اعتبارات این طرح از محل پروژه‌های ملی میراث فرهنگی و گردشگری بوده و برای ادامه پروژه در فازهای بعدی از اعتبارات استانی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول