اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

سرمایه‌گذاری‌های کلانی در جاذبه‌های اکوتوریستی آذربایجان‌شرقی انجام شده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از سوی دولت، سرمایه‌گذاری‌های کلانی از سوی بخش خصوصی در جاذبه‌های اکوتوریستی آذربایجان‌شرقی انجام شده است.

سرمایه‌گذاری‌های کلانی در جاذبه‌های اکوتوریستی آذربایجان‌شرقی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان‌شرقی دارای جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری در هر شهرستان است که برای مطرح شدن بیش از پیش نیاز به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

وی، گردشگری آذربایجان‌شرقی را در چند سال اخیر دارای شرایطی قابل قبول توصیف کرد و گفت: با وجود تلاش‌های خوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در چند سال اخیر در حوزه گردشگری، کار در این زمینه به قدری گسترده است که باز هم نیاز به کار و همیاری سایر ارگان‌ها و بخش خصوصی دارد.

فرهنگی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی با توجه به روند رو به رشد و چشمگیرش در امر گردشگری، تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله دارد، یادآور شد: با این وجود تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و جایگاهی که اکنون در مقایسه با سال‌های پیش به آن دست یافته‌ایم، قابل قبول و تقدیر است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بزرگ‌ترین هدف در این حوزه حفظ، نگهداری و مرمت آثار تاریخی فراوان استان، دارای توجیه کردن آنها و سپس سپردن آنها به عموم و بخش‌های دولتی و خصوصی باشد که آذربایجان‌شرقی توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

فرهنگی تصریح کرد: مرمت آثار تاریخی و معرفی آنها به گردشگران در سال‌های اخیر، توانسته زمینه توسعه این اماکن و در نتیجه حوزه گردشگری را در آذربایجان‌شرقی فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توسعه بیش از پیش اماکن اقامتی، با بیان اینکه عملکردها در این راستا محسوس است، خواستار تلاش گسترده‌تری برای رفع کمبودها شد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول