اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره خاکریز خبر داد

شرکت 40 درصد از دانشجویان قزوینی در جشنواره خاطره‌نویسی

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره خاکریز گفت: بیش از 40 درصد از دانشجویان قزوینی در دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین شرکت کردند.

شرکت 40 درصد از دانشجویان قزوینی در جشنواره خاطره‌نویسی

روح‌الله شریفی در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بیش از 40 درصد از دانشجویان در دانشگاه‌های قزوین در این جشنواره شرکت کردند که این حضور آنان نشان‌دهنده حضور و علاقه قشر جوان به خاطره‌نویسی دفاع مقدس است.

این مسئول بیان کرد: در دانشگاه، کتاب دفاع مقدس در دو واحد به دانشجویان تدریس می‌شود تا آنان با هشت سال دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین برای دومین‌بار است که برگزار می‌شود، یادآور شد: برای برگزاری این جشنواره بیش از 9 ماه عوامل اجرایی فعالیت کرده‌اند.

مسئول واحد ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به اینکه برای شرکت در جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین از دی ماه سال گذشته فراخوان داده شده است، ابراز کرد: برای این جشنواره بیش از 15 هزار فرم خاطره‌نویسی بین علاقمندان و رزمندگان توزیع شد.

دبیر اجرایی آیین اختتامیه دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: فرم‌های خاطره‌نویسی بیشتر در مکان‌هایی مانند نماز جمعه، اردوهای راهیان نور و راهپیمایی بین علاقمندان توزیع می‌شد.

وی اذعان کرد: از پنج استان آذربایجان شرقی، تهران، البرز و زنجان نویسندگان آثار خودشان را به دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین ارسال کرده‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس این استان در تیرماه امسال کدگذاری شده است، خاطرنشان کرد: داوران با ظرافت خاصی آثار ارسال شده را داوری کردند.

شریفی اظهار کرد: نام نویسنده بر روی آثار شرکت‌کنندگان این جشنواره نوشته شده بود چرا که صحت اسناد خاطرات جنگ تحمیلی از اهمیت والایی برخوردار بود و از این رو داوران باید از نام‌های نویسنده مطلع می‌شدند تا صحت آثار را تشخیص می‌دادند.

دبیر اجرایی آیین اختتامیه دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه داوری آثار خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین نزدیک به ماه رمضان سال جاری به اتمام رسیده است، ابراز کرد: براساس قضاوت داوران و بررسی‌های لازم برگزیدگان این خاطره‌نویسی شناخته شدند.

شریفی ادامه داد: اکنون آیین اختتامیه دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین با عنوان خاکریز برگزار شده و از برگزیدگان خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین تجلیل می‌شود.

گفتنی است، در آیین اختتامیه دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین از دو کتاب خاطرات دفاع مقدس توسط مادران شهید آذربایجانی و محسن الله‌یاری در قزوین رونمایی شد.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول