اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه آبرسانی به غرب گیلان:

صومعه‌سرا تا خرداد 92 آبرسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه آبرسانی به غرب گیلان گفت: پروژه آبرسانی به صومعه‌سرا تا خرداد سال 92 به پایان می‌رسد.

صومعه‌سرا تا خرداد 92 آبرسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا جواد فردوسی ظهر امروز در جریان بازدید دستیار ویژه رئیس جمهوری از پروژه مهر ماندگار این شهرستان، اظهار کرد: پروژه انتقال آب به سه شهر غرب نزدیک با احداث خطوط انتقال و حفر چاه‌ها در حال انجام است.

وی، فومن، صومعه‌سرا و شفت را از جمله شهرهای مشمول اجرای طرح آبرسانی عنوان کرد و افزود: صومعه‌سرا به دلیل وسعت و آلودگی بالای آب شرب در اولویت اجرای این پروژه قرار دارد.

مدیر پروژه آبرسانی به غرب گیلان با اشاره به پیشروی اجرای پروژه آبرسانی از ماکلوان به صومعه‌سرا اذعان کرد: صومعه‌سرا شامل 23 کیلومتر خط انتقال آب است که از این مقدار حدود 19 کیلومتر به صورت کامل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: پروژه آبرسانی به صومعه‌سرا با احداث چهار کیلومتر از ادامه خطوط انتقال آب باقیمانده تا خرداد سال آینده به پایان می‌رسد.

به گفته فردوسی، برای انتقال کیفی آب به صومعه‌سرا اکنون بالغ بر 24 حلقه چاه در این شهرستان حفر شده است.

وی با اشاره به خطوط انتقال آب به شهرهای فومن و شفت یادآور شد: پروژه انتقال آب شرب سالم به شهرهای فومن و شفت تاکنون آغاز نشده است.

مدیر پروژه آبرسانی به غرب گیلان با بیان اینکه لوله‌های انتقال آب به دو شهر مذکور خریداری شده است، متذکر شد: کار اجرایی انتقال آب به فومن و شفت در روزهای آینده آغاز می‌شود.

وی به میزان پیشرفت فیزیکی مخزن 15 هزار مترمکعبی ماکلوان اشاره کرد و ادامه داد: این مخزن با 75 درصد پیشرفت فیزیکی تا اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فردوسی خاطرنشان کرد: ساخت مخزن ماکلوان با یک میلیارد تومان کسری مالی مواجه است که با حضور و بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور، امید به جبران این مبلغ داریم.

وی از صرف اعتبار 25 میلیارد و 100 میلیون تومانی برای اجرای پروژه انتقال آب از مخزن ماکلوان به شهرهای مشمول خبر داد و تصریح کرد: از مجموع این مبلغ، 15 میلیارد تومان کسری وجود دارد.

مدیر پروژه آبرسانی به غرب گیلان خاطرنشان کرد: طبق قول محرابیان، تمام 15 میلیارد تومان کسری مالی پروژه انتقال آب غرب گیلان تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، بازدید از پروژه احداث مخزن 15 هزار مترمکعبی فومن با حضور علی‌اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور و نمایندگان و فرمانداران شهرهای فومن، شفت و صومعه‌سرا انجام شد.

رایزنی درباره زمان‌بندی تحویل پروژه اجرای گلوگاه‌ها و گزارش از مجموع عملکرد‌های آن به جلسه بعد از ظهر استان موکول شد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول