اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی دشتی:

گنبد نمکی دشتی قابلیت ثبت جهانی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی دشتی گفت: گنبد نمکی شهرستان دشتی به دلیل برخورداری از ویژگی‎های منحصر به فرد قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارد.

گنبد نمکی دشتی قابلیت ثبت جهانی دارد

حمید زارعی امروز در حاشیه پاکسازی غارهای گنبد نمکی دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: گنبد نمکی دشتی تنها اثری است که در سطح استان به عنوان اثر ملی طبیعی ثبت شده و در دنیا نیز مهمترین، بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی محسوب می‎شود.

وی افزود: این اثر به خوبی قابلیت ثبت جهانی دارد و از مدیریت ارشد استان درخواست داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه‎ای نشان دهد.

زارعی ادامه داد: گنبد نمکی دشتی یکی از جاذبه‎های گردشگری منحصر به فرد استان است که گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می‎کنند.

وی تاکید کرد: ثبت این گنبد به عنوان یک اثر جهانی و ایجاد زیرساخت‎های لازم در این منطقه برای حضور گردشگران، صنعت گردشگری را در استان بوشهر به طور چشمگیری رونق می‎دهد.

رئیس هیئت کوهنوردی دشتی یادآور شد: در ضلع غربی گنبد نمکی دشتی تعداد 15 غار تاکنون توسط هیئت کوهنوردی کشف و پیمایش شده است.

زارعی اضافه کرد: متاسفانه در سال‎های اخیر با عمومی شدن این مکان و حضور اقشار مختلف در گنبد نمکی، سطح گنبد و غارها نیز آسیب بیشتری دیده است.

وی تصریح کرد: غارهای گنبد نمکی دشتی از زیباترین و منحصر به فردترین غارهای نمکی هستند که سکوت و آرامش آنها، دوستداران طبیعت را به سوی این غارها جذب کرده و باید به همه یادآور شویم که غارها جای رها کردن زباله نیست.

زارعی بیان کرد: هر ساله تعداد گردشگران و کوهنوردان مشتاق بازدید از گنبد نمکی بیشتر می‎شود و باید همه در حفظ و احیای این پدیده منحصر به فرد طبیعی بکوشند.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان دشتی با تاکید بر نظارت و مراقبت بیشتر از بناها و فضاهای گردشگری گفت: رهاسازی زباله در محیط طبیعی همیشه یک معضل بوده و هست و این امر در گنبد نمکی دشتی نیز مشاهده و روزبه‌روز بیشتر می‎شود و باید تدابیری اساسی برای این امر که به این اثر ارزشمند آسیب جدی می‎زند اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: هیئت کوهنوردی دشتی با همکاری اداره محیط زیست شهرستان دشتی غارهای گنبد نمکی را از وجود زباله پاکسازی کرد.

رییس هیئت کوهنوردی دشتی افزود: در این برنامه تعدادی از اعضای هیئت کوهنوردی اقدام به جمع‎آوری زباله‎های غارهای گنبد نمکی کردند و امیدواریم با مشارکت و حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی این برنامه‎ها تداوم یابد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول