اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

پیگیر ثبت جهانی تکیه معاون الملک هستیم / محرم در تکیه معاون‌ تعزیه اجرا می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در محرم سال‌جاری مراسم تعزیه سنتی را در تکیه معاون‌الملک اجرا خواهیم کرد و به دنبال ثبت این اثر در یونسکو هستیم.

پیگیر ثبت جهانی تکیه معاون الملک هستیم / محرم در تکیه معاون‌ تعزیه اجرا می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلیل رحیمی در مراسم تجلیل از خبرنگار که در تکیه معاون‌الملک برگزار شد اظهار کرد: بحث توسعه و رونق‌بخشی برای رسیدن به تعالی جامعه، در هر کشوری مطرح است.

رحیمی حرکت جامعه به سوی تعالی را در گرو همدلی مردم و مسئولان دانست و افزود: این تعالی میسر نمی‌شود جزو  توسط پل ارتباطی مردم و مسئولان، که همان رسانه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز خبرنگار امانت‌داری است یعنی خبر را درست و صحیح به اطلاع عموم برساند.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه صداقت را تکمیل‌کننده امانت‌داری عنوان کرد و گفت: صداقت در اخبار باعث معتبر بودن خبر می‌شود و خبر را برای مردم مهم جلوه می‌دهد.

وی ایجاد تامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و مردم را از دیگر وظایف خبرنگار دانست و تصریح کرد: خبر باید درست و معتبر توسط چشم تیزبین خبرنگار شکار شود به دور از تحریف، جوسازی، ذهنیت طرفداری و جانبداری براساس حقایق و واقعیت، آن را انعکاس دهند.

رحیمی حضور خبرنگار را در بعضی از مکان‌ها برای عین بخشیدن به خبر الزامی دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگار باید در راستای گردآوری حقایق گام بردارد و مردم را از امورات و اخبار محلی آگاه کند تا مردم بدانند و بفهمند که در اطراف آنها چه می‌گذارد این‌گونه است که در مسیر توسعه قرار می‌گیرند.

وی افزود: امروزه اهمیت و تاثیر رسانه بر هیچ ‌کس پوشیده نیست و اصحاب رسانه به این مهم توجه داشته باشند که در صدد جمع‌آوری اخبار درست، دقیق و معتبر باشند که لازمه آن اندیشه کردن و پژوهش است.

جلیلی در ادامه سخنانش گفت: درصدد هستیم که تکیه معاون‌الملک را در فهرست آثار یونسکو به عنوان موزه تعزیه و پهلوانی ثبت کنیم و در محرم سال‌جاری نخستین مراسم تعزیه کشور در این تکیه اجرا خواهد شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان با اشاره به زلزله آذزبایجان‌شرقی با آسیب‌دیدگان این زلزله ابراز همدردی و به بازماندگان آنها تسلیت گفت.

در این مراسم با دادن لوح و جوایزی از خبرنگاران کرمانشاه تجلیل شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول