اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ میراث معنوی و طبیعی:

مجموعه تاریخی دستکند ارزانفود همدان ثبت جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه شهریورماه مجموعه تاریخی دستکند ارزانفود خارج از نوبت در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسد، گفت: این مجموعه تاریخی نامزد ثبت جهانی می‌شود.

مجموعه تاریخی دستکند ارزانفود همدان ثبت جهانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آتوسا م‍ؤمنی ظهر امروز در مراسم افتتاح موزه و نگارخانه صنایع دستی و هنرهای سنتی حمام محله حاجی در همدان با اشاره به غنای آثار تاریخی استان همدان اظهار داشت: در این میان وجود مجموعه‌ای تاریخی چون دستکند ارزانفود به عنوان یک منطقه تاریخی شگفت‌انگیز بسیار مورد توجه بنده قرار گرفت.

وی گفت: زیبایی و شگفتی این مجموعه تا بدان حد است که به نظر من توجه به همین یک اثر و سرمایه‌گذاری بر روی آن می‌تواند تکافوی بعد گردشگری همدان باشد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: البته در حال حاضر این مجموعه، تاریخ روشنی ندارد و به دلیل کم‌نظیر بودنش نیز امکان مطالعات تطبیقی بر روی آن وجود ندارد، اما آن چه باید مورد توجه باشد این است که این مجموعه کشف شده و وجود دارد و باید از غنای تاریخی آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه در شهریورماه امسال مجموعه تاریخی شهر زیرزمینی دستکند ارزانفود خارج از نوبت در فهرست آثار ملی کشور به ثبت خواهد رسید، تأکید کرد: همچنین این مجموعه تاریخی نامزد ثبت جهانی می‌شود تا از این طریق بتوانیم گوشه‌ای از آثار تاریخی کشورمان را به جهانیان بشناسانیم.

مؤمنی با بیان اینکه طبق نظر کاوشگران تنها یک دهم محوطه این مجموعه کاوش شده است، بر ظرفیت عظیم دستکند ارزانفود و لزوم توجه به بهره‌برداری از آن تأکید کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش از ثبت 880 اثر تاریخی و طبیعی همدان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد تا پایان شهریورماه امسال به 900 اثر تاریخی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول