اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

کوه سبلان به نام اردبیل ثبت جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: کوه سبلان به نام استان اردبیل ثبت جهانی می‌شود و شایعات در خصوص ثبت جهانی این اثر به صورت مشترک بین اردبیل و آذربایجان‌شرقی از پایه و اساس کذب است.

کوه سبلان به نام اردبیل ثبت جهانی می‌شود

بهروز ندایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: البته در این مسیر هر استانی در جمع‌آوری اطلاعات و همچنین فراهم کردن بستری برای ثبت جهانی این اثر کمک کند استقبال کرده و از همت آنها قدردانی می‌کنیم ولی کوه سبلان به نام استان اردبیل ثبت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند قسمت شرقی این کوه سرافراز در شهرستان سراب از توابع استان آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است ولی این ملاک برای ثبت جهانی این کوه به اسم دیگر استان‌ها نیست و ما سعی خواهیم کرد با تشکیل کارگروهی روند ثبت جهانی این اثر طبیعی را هر چه زودتر فراهم آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: مطالعات دقیق در این زمینه آغاز شده و به زودی تمام اطلاعات در اختیار مسئولان کشوری قرار می‌گیرد تا با تکمیل پرونده ثبت جهانی سبلان زمینه برای فرستادن پرونده کوه سبلان برای ثبت جهانی به عنوان یک اثر طبیعی فراهم آید.

تحریم‌ها هیچ تاثیری در ورود گردشگران خارجی نداشته است

ندایی با یادآوری اینکه تحریم‌های اقتصادی و فشارهای نظام غرب هیچ تاثیری در ورود گردشگران خارجی به کشورمان نداشته است، گفت: ‌ورود گردشگران خارجی از طریق گمرک بیله‌سوار در مقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.

این مسئول به مشکلات پیش آمده در خصوص برقراری روادید در ورود و خروج مسافران و گردشگران خارجی اشاره کرد و افزود: به دلیل اجلاس تهران در لغو یک طرفه روادید از سوی جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی به وجود آمد که ما سعی کردیم آنها را برطرف کنیم و تا چند روز آینده رویه سابق به عنوان حذف روادید در ورود گردشگران خارجی به میهن اسلامی‌مان از طریق گمرک بیله‌سوار اعمال می‌شود.

تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل پر از مسافر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه سرعین با جمعیت 5 هزار نفر میزبان روزانه 100 هزار نفر مسافر و گردشگر است، بیان داشت:‌ ما در این شهرستان کمتر از 20 هزار تخت اقامتی داریم که جوابگوی خیل عظیم مسافران و گردشگران نیست.

ندایی تاکید کرد: ما هتل‌ها، هتل ـ آپارتمان‌ها، میهمانپذیر‌ها، خانه‌های معلم و ظرفیت میهمانسراهای دولتی را نیز به کار گرفتیم ولی همچنان نمی‌توانیم جوابگوی خیل مسافرانی باشیم که سرریز آنها اغلب در سایر مناطق استان اسکان داده می‌شود.

وی ادامه داد: با این شرایط و حجم سفرها اگر ما قدم به قدم شهر سرعین را سرویس بهداشتی و یا امکانات رفاهی و خدماتی قرار دهیم پاسخگوی خیل علاقمندان نخواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص کمپ اقامتی میراث فرهنگی و شهرداری سرعین نیز تصریح کرد:‌ سال گذشته 10 هکتار زمین برای احداث کمپینگ در سرعین اختصاص یافت که قرار است بخش خصوصی در 5 هکتار، شهرداری در 4 هکتار و میراث فرهنگی نیز در یک هکتار کمپینگ ایجاد کند که ما به تعهد خود عمل کرده و در منطقه ویله‌‌دره کمپینگ خود را تحویل دادیم.

ندایی گفت: اگر مجموعه گردشگری طبیعت سبز سرعین،‌ هتل‌ها، کمپینگ‌های این منطقه تکمیل شود بخش عظیمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

این مسئول در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما علاوه بر سرعین در فندقلوی نمین نیز فضایی مناسب برای حضور گردشگران فراهم کردیم تا با کمترین تخریب بیشترین بهره‌برداری را شاهد باشیم تا علاقمندان بتوانند از تله‌کابین  و امکانات این منطقه استفاده کنند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول