اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین:

دشمن به‌دنبال ضربه زدن به فرهنگ کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به نقشه‌های شوم دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمن به‌دنبال ضربه زدن به فرهنگ کشور است.

دشمن به‌دنبال ضربه زدن به فرهنگ کشور است

ببه گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی لحظاتی پیش در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین که در بیت ایشان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مباحث فرهنگی اظهار داشت: امروز دشمن با تمام قوا سعی دارد ضربه‌های فرهنگی به انقلاب ما وارد کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین ایجاد شبهات اعتقادی در نسل جوان، ترویج بی‌بند و باری و ولنگاری در جامعه و اشاعه عرفان‌های نوظهور را از رئوس اقدامات دشمنان در جهت به انحطاط کشیدن نسل جوان دانست و افزود: باید با فرهنگ سازی و تثبیت فرهنگ سالم ایرانی‌ ـ اسلامی خود اقدامات دشمن را بی‌اثر کنیم.

در ادامه جلسه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خواسته شد پیگیری‌های حقوقی از طریق مراجع ذیصلاح در مورد توهین یک روزنامه به فرهنگ مردم شهرستان انجام دهد.

جعفر کاظمی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: قطعا این اقدام اهانت آمیز را مورد پیگیری‌های حقوقی قرار می‌دهیم و از کنار آن به سادگی نخواهیم گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین نیز این چنین توضیح داد: حماسه 15 خرداد 42 و حضور پرشکوه مردم ورامین در مبارزه با فتنه 88 معاندان را عصبانی کرده است ولی نباید اجازه داد در رسانه‌های رسمی کشور به این مردم مومن جسارت شود.

وی از مسئولان خواست با رسیدگی به وضعیت جانبازان و برخورد قاطع با اراذل و اوباش بهانه‌های توهین را از معاندان سلب کنند.

گفتنی است، روزنامه و سایتی خاص اخیرا با تعبیراتی موهن به فرهنگ انقلابی و ارزشی مردم شهر شهیدان 15 خرداد جسارت کرده است.

استفاده از تمام ظرفیت ادارات در راستای پیشبرد طرح صالحین

توجه بیش از پیش به اجرای طرح صالحین که توسط پایگاه‌های بسیج اجرا می‌شود از دیگر موارد مطروحه در شورای فرهنگ عمومی بود.

مقرر شد مدیران ادارات و نهادهای شهرستان از تمام ظرفیت‌های خود برای پیشبرد طرح صالحین بهره گیرند و از این طریق سبب ارتقاء بصیرت کارکنان زیر مجموعه‌هایشان گردند.

برگزاری بزرگداشت علمای شیعه ورامین با محوریت علامه قطب‌الدین رازی ورامینی

جعفر کاظمی، دبیر شورای فرهنگ عمومی از حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان جهت شرکت در اختتامیه نخستین جشنواره ادبی 15 خرداد خبر داد.

در ادامه جلسه با توجه به حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ورامین و سخنرانی وی قبل از خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه ورامین تقاضای مسئولان شهرستان از وی برگزاری بزرگداشت علمای تا ثیرگذار ورامین در جهان تشیع با محوریت علامه قطب الدین رازی ورامینی است.

علامه قطب الدین رازی ورامینی از شاگردان «علامه حلی» بودند که در 700 سال پیش زندگی می‌کردند، قدمت 700 ساله این علامه بزرگ نشان از قدمت فرهنگ و علم و ادب در منطقه ورامین دارد، این شیخ در پشت «قواعد» از «علامه حلی» نوشته دارد و همه اقرار دارند که ایشان از «بزرگان علمای امامیه» بودند.

در پایان این جلسه از مجتبی عرب عامری، مدیر آموزش و پرورش ورامین به منظور ارایه گزارش و حضور مستمر در جلسات شورای فر هنگ عمومی با اهدای لوح با امضاء سید احسان قاضی زاده هاشمی، مدیر کل و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول