اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس قوه قضائیه

سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث در قم آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث با حضور رئیس قوه قضائیه در قم خبر داد.

سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث در قم آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ارتقای دانشکده علوم حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: دانشکده علوم حدیث از تیر ماه سال جاری به دانشگاه قرآن و حدیث ارتقا پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث یکی از بخش‌های مؤسسه دارالحدیث بوده که در زمینه تربیت دانش‌آموختگان فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث با اشاره به پذیرش دانشجوی جدید گفت: 179 نفر دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه قرآن و حدیث قم پذیرش شده‌اند.  

وی عنوان کرد: دانشجویان این دانشگاه در چهار رشته علوم حدیث، علوم و معارف قرآن، کلام اسلامی و فقه و حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

سبحانی‌نیا رشته‌های علوم حدیث گرایش تفسیر اثری و علوم حدیث گرایش نهج‌البلاغه، کلام و عقاید، علوم حدیث گرایش اخلاق، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی و ارتباطات گرایش حج و زیارت و علوم و معارف نهج‌البلاغه، تفسیر روایی و روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا را از جمله رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ذکر کرد.

این مسئول یادآور شد: اکنون در رشته‌های مدرسی معارف اسلامی با دو گرایش اخلاق، قرآن و متون، علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، تفسیر تطبیقی و علوم حدیث تطبیقی در مقطع دکترا پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی و افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث در روز 13 مهر خبر داد و افزود: این مراسم با حضور آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله ری شهری رئیس دانشگاه قرآن و حدیث و دیگر مسئولان استانی برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث با حضور دانشجویان و مسئولان در تالار علامه مجلسی مؤسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول