اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

دستگیری بیش از 2 هزار تبعه خارجی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌غربی گفت: 2 هزار و 28 تبعه خارجی در شش ماه نخست سال جاری دستگیر و به مقام‌های قضایی تحویل شدند.

دستگیری بیش از 2 هزار تبعه خارجی در آذربایجان‌غربی

خیبر تیبا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول شش ماه نخست سال جاری اتباع خارجی کشورهای مختلف به ویژه افغانستان، بنگلادش، پاکستان، عراق، ترکیه دستگیر شده و بعد از تشکیل پرونده به مقام‌های قضایی استان تحویل شدند.

وی با بیان اینکه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اقدامات مختلف و مفیدی در زمینه‌های مختلف انجام شده است، ادامه داد: این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های هدفدار منجر به این شد که دستگیری اتباع خارجی 22 درصد کاهش پیدا کند.

تیبا به تلاش پلیس برای برخورد با جرایم اخلاقی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 31 باند فساد اخلاقی متلاشی شده که 144 نفر از اعضای باندهای مورد اشاره دستگیر شدند؛ از این رو انتظار می‌رود خانواده‌ها برای تربیت درست فرزندان خود بیشتر تلاش کنند تا افراد گرفتار در این باندها به مراتب کاهش پیدا کنند.

وی با اظهار به اینکه والدین باید توصیه‌های پلیس را در امور گوناگون جدی بگیرند، اضافه کرد: خانواده‌ها به ویژه کسانی که در خانه خود دختران و پسران جوان دارند باید بیشتر به این مسئله دقت کنند که فرزندان‌شان به کدام اماکن و با چه افرادی رفت و آمد دارند.

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هشدارها باید جدی تلقی شود، ادامه داد: جوانان باید از شرکت در مجلس‌هایی که در محل‌های غیرقانونی از جمله باغ، کارگاه و سردخانه برپا می‌شود، خودداری کنند و در مراسم‌هایی که در محل‌های مجوزدار و در ساعت‌های قانونی برپا می‌شود، شرکت کنند.

تیبا، شب را لانه فساد دانست و اظهار داشت: در مراسم‌هایی که روزها برگزار می‌شود با آرامش خاطر بیشتر می‌توان شرکت کرد زیرا تردد عمومی و پلیس به وفور وجود دارد و نظارت‌ها بیشتر است، از این رو احتمال وقوع رویدادهای ناخوشایند در روز به مراتب کمتر است.

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرهنگ غنی مردم ما را آماج حمله‌های خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: در کشورهای غربی انحطاط اخلاقی موج می‌زند پس برای به ورطه سقوط‌کشاندن جوانان متدین کشور ما هم تلاش خود را می‌کنند که می‌توان با تربیت اسلامی فرزندان در این جنگ نرم دشمن را مغلوب کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول