اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تقدیر از دستگیری مهدی و فائزه هاشمی/ دستگاه قضا در آستانه آزمونی دیگر قرار دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه همچنان که در دستگیری مهدی هاشمی قاطعیت این قوه را نمایان کرد، با دادن حکم متناسب با جرم صورت گرفته، یک بار دیگر عدالت دستگاه قضا را به اثبات برساند.

تقدیر از دستگیری مهدی و فائزه هاشمی/ دستگاه قضا در آستانه آزمونی دیگر قرار دارد

سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: قوه قضائیه همچنان که در دستگیری و بازداشت مهدی هاشمی قاطعیت این قوه را در مقابله با متخلفین و قانون گریزان نمایان کرد، با دادن حکم متناسب با جرم صورت گرفته، یک بار دیگر عدالت دستگاه قضا را به اثبات برساند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره یکی از توصیه‌‏های بزرگان دینی ما رعایت عدالت بوده است، یادآور شد: قوه قضائیه باید به طور دقیق و بدون اعمال سلیقه‏‌های شخصی و گروهی، عدالت را در مورد عموم مردم به نحو یکسان رعایت کند و چنانچه تخلف و تخطی توسط کسی در هر یک از سطوح مدیریت جامعه مشاهده شود، بدون هیچ ملاحظه‏‌ای او را تنبیه و مجازات کند.

وی در ادامه افزود: این شیوه در جامعه سبب دلگرمی احاد جامعه می‌شود و به شایعاتی که در سطح جامعه پخش می‏‌شود، مبنی بر اینکه قانون در مقابله با دانه درشت‌ها مماشات می‌کند، مهر ابطال می‌زند.

حسینی با تقدیر از اقدامات اخیر قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف چند پرونده بزرگ فساد مالی در کشور، از اقدام به جا و شایسته این قوه در بازداشت فائزه و مهدی هاشمی ابراز قدردانی کرد و افزود: این کار نشان می‌دهد که دستگاه قضایی برای اجرای عدالت مصمم است و در این مسیر ملاحظات غیر اصولی نخواهد داشت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه‌ داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه برخی از اتهامات وارده به فرزندان هاشمی رفسنجانی به سال‌های 84 و 88 باز می‏‌گردد و این در حالی است که عمده متهمان فتنه 88 بخشی از محکومیت خود را گذرانده‌‏اند، تأکید کرد: این اقدام قوه قضا گرچه دیرهنگام به ثمر نشست، اما نشان داد که در نظام اسلامی هیچ یک از مسئولان عالی‏رتبه حق ندارند برای خود امتیازات ویژه قایل شوند و همه دست اندرکاران نظام مثل مردم عادی در برابر قانون مساوی و برابرند.

وی همچنین از موضع‌گیری اخیر رئیس مجمع مصلحت نظام در خصوص دستگیری فرزندانش تشکر کرد.

حسینی با بیان این که علت بازگشت مهدی هاشمی به کشور هنوز در هاله‌‏ای از ابهام قرار دارد و قرائن و شواهد نشان نمی‏‌دهد که انگیزه ایشان از بازگشت به کشور چیست؟ گفت: امیدواریم در آینده معلوم شود که عقبه ایشان که تا به حال از بازگشت او جلوگیری می‏‌کردند، به چه تحلیلی رسیده‌اند که ویزای ورود ایشان را صادر کرده‌‏اند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در پایان از قوه قضائیه خواست همچنان که در دستگیری و بازداشت مهدی هاشمی قاطعیت این قوه را در مقابله با متخلفین و قانون‌‏گریزان نمایان کرد، با دادن حکم متناسب با جرم صورت گرفته، یک بار دیگر عدالت دستگاه قضا را به اثبات برساند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول