اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس:

کارت اقامت اتباع بیگانه مجوز اشتغال آنان نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: کارت اقامت اتباع بیگانه مجوزی برای اشتغال محسوب نمی‌شود و کارفرمایانی که کارگران فاقد کارت کارگری را به کار گیرند، به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

کارت اقامت اتباع بیگانه مجوز اشتغال آنان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، غلامرضا غلامی با بیان اینکه طرح آمایش هشت اتباع خارجی، از ششم خرداد‌ماه 91 آغاز شده است و تاکنون 84 درصد از اتباع افغانی مجاز، کارت اقامت خود را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: آخرین مهلت مراجعه برای دریافت کارت آمایش هشت، پانزدهم مهرماه جاری است و تنها دارندگان کارت آمایش هشت بعد از این تاریخ، مجاز محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مهاجران خارجی که کارت آمایش هشت خود را دریافت نکرده‌اند، غیرمجاز تلقی شده و مأموران انتظامی موظف به دستگیری و طرد این افراد هستند، گفت: تنها فرزندان آن دسته از اتباع افغانی که کارت آمایش هشت خود را دریافت کرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام در مدارس هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس همچنین خاطرنشان کرد: اتباع افغانی دارای کارت آمایش هشت باید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و کارت اشتغال خود را که شامل تعدادی از مشاغل مجاز می‌شود، ‌تمدید کنند چراکه کارت اقامت، مجوزی برای اشتغال محسوب نمی‌شود و کارفرمایانی که کارگران فاقد کارت کارگری را به کار گیرند، براساس ماده 181 قانون کار، جریمه شده و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

غلامی تصریح کرد: اتباع عراقی دارای کارت هویت نیز باید تا پانزدهم مهر‌ماه جاری برای دریافت کارت جدید به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول