اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

10 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دشتستان تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: در سال جاری 10 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در هشت مرکز دانشگاهی در شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

10 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دشتستان تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامحسین خسروی پیش از ظهر امروز در نشست با رؤسای دانشگاه‌های شهرستان دشتستان اظهار داشت: علم و دانش یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه بشری و متضمن توسعه و پیشرفت جوامع انسانی است.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: توسعه علمی جوامع و افزایش سطح سواد و دانش جامعه یکی از وظایفی است که مسئولان و مدیران باید زمینه را برای آن فراهم کنند و باید این مهم را یکی از اساسی‌ترین اولویت‌ها و وظایف کاری خود قلمداد کنند.

خسروی بیان داشت: توجه به پتانسیل‌ها و نیازهای مناطق مختلف و اقشار مختلف انسانی که گروه‌های هدف در بحث توسعه علمی محسوب می‌شوند از مسائلی است که باید با جدیت تمام به آن توجه داشته باشیم و بر اساس ویژگی‌ها و شرایط خاصی که در اختیار داریم برای توسعه علمی جامعه بکوشیم.

وی با توجه به ضرورت گسترش باورهای دینی در مجامع دانشگاهی و علمی اضافه کرد: علاوه بر گسترش و توسعه سطح علمی و فرهنگی تعمیق باورهای فرهنگ دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها و دانشجویان از اولویت‌هایی است که باید مدیران دانشگاه‌ها به سوی آن گام بردارند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی و دینی در دانشگاه‌های دشتستان اذعان داشت: برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب و اقدامات ویژه فرهنگی در بین دانشگاه‌های شهرستان باید افزایش یابد و اقدامات در این راستا باید به نحوی صورت پذیرد که مشارکت و حضور حداکثری دانشجویان را به دنبال داشته باشد.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: دانشگاه‌ها و دانشجویان در توسعه فرهنگی و حضور فعال و مستمر ایشان در برنامه‌ریزی کلان فرهنگی شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است و این نقش همواره باید مورد توجه و تاکید مدیران شهرستان قرار بگیرد.

خسروی ابراز داشت: به منظور نخبه‌پروری و استفاده از توان علمی دانشجویان و دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی‌های شهرستانی استفاده از استادان کارآمد و نخبه علمی و انتخاب اعضای هیئت علمی قوی در دانشگاه‌ها مهم است و باید مدیران دانشگاه‌ها به آن توجهی خاص داشته باشند.

وی با اشاره به نقش استادان مجرب در تربیت نیروی انسانی مستعد و توانمند در سطح شهرستان می‌شود، تاکید کرد: انتخاب استادان مجرب و متعهد در دانشگاه‌ها باعث تربیت نیروهای مستعد و کارآمد می‌شود و باید در این زمینه دقت لازم صورت گیرد.

فرماندار دشتستان با اشاره به جمعیت دانشجویان شهرستان دشتستان گفت: در سال جاری 10 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در هشت مرکز دانشگاهی در شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

خسروی افزود: دانشگاه‌های آزاد اسلامی برازجان، پیام‌ نور شبانکاره، سعدآباد و برازجان، جامع علمی و کاربردی برازجان و شبانکاره و بهزیستی برازجان و دانشکده کشاورزی از مهم‌ترین مراکز دانشگاهی شهرستان دشتستان هستند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول