اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته گردشگری

هتل گردشگری بروجن به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از افتتاح هتل گردشگری بروجن همزمان با هفته گردشگری در این استان خبر داد.

هتل گردشگری بروجن به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته گردشگری، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های برنامه‌های پیش‌روی این اداره‌کل در شش ماهه دوم سال‌جاری آغاز به کار و فعالیت ساخت تله کابین زردکوه کوهرنگ است.

وی افزود: این مجموعه بسیار وسیع در مساحتی افزون بر 300 هکتار از اراضی شهر کوهرنگ پیش بینی شده است.

ریاحی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حدود 10 الی 15 میلیارد تومان اعتبار هزینه ساخت این تله کابین خواهد شد، چراکه این تله کابین در صورت ساخت بهترین تله کابین کشور خواهد شد.

وی افتتاح هتل بروجن را از مهم‌‎ترین برنامه‌های این اداره‌کل در هفته گردشگری برشمرد و افزود: راه‌اندازی اتوبوس گردشگری، برگزاری نمایشگاه عکس از طبیعت و آداب و رسوم مردم استان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی در سطح مدارس از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در هفته گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از اختصاص 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد این استان خبر داد و گفت: از این مبلغ 100 میلیون تومان برای مساجد روستایی و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای ساخت مساجد شهری اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در جهان، گفت: بدون شک امروزه صنعت توریسم به عنوان مهم‌ترین صنعت جهان، رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته که در نتیجه افزایش نرخ رشد سالانه در تولید ناخالص ملی در سطح جهان، صادرات، تجارت جهانی و خدمات، سهم گردشگران بین‌المللی در فعالیت اقتصادی جهان نیز به طور مداوم بالا رفته است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول