اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی اوقاف مازندران:

مسابقات قرآن و اذان در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مسابقات قرآنی و اذان در 17 شهرستان مازندران برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن و اذان در مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه قرآن کلام خداوند کریم و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است، بیان داشت: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می‌تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه‌ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه توجه به قرآن زمینه‌ساز تعالی جامعه می‌شود، بیان داشت: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته‌ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می‌شود توجه و توسل به این کتاب آسمانی می‌تواند خنثی‌کننده همه نقشه‌ها و برنامه‌های آنان باشد.

حیدری ادامه داد: ترویج و تحکیم معارف قرآنی در جامعه امری ضروری است که باید با برنامه منسجم و سازماندهی شده اقدامات موثر و شایسته‌ای صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه قرآن بهترین هدایت‌کننده جامعه بشری است، تصریح کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت کند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گران‌بهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری هستیم که این‌ها همه از الطاف خداوند بوده که برای ما تدبیر کرده است.

حیدری با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه‌ریزی منسجم و سازمان‌یافته باشد، خاطرنشان کرد: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه‌های‌مان طنین‌انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره‌گیریم.

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مسابقات قرآنی و اذان در 17 شهرستان مازندران برگزار می‌شود، متذکر شد: 50 هزار نفر سهمیه برای شرکت کنندگان مازندران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که نفرات برتر مسابقات شهرستان در مرحله استانی حضور می‌یابند، اذعان داشت: مرحله استانی این مسابقات همزمان با دهه ولایت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول