اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش:

انضباط معنوی از وقوع جرم پیشگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش و ارشد نظامی آجا در استان کرمان گفت: معنویت، اخلاق دینی و انضباط معنوی تنها راهکار پیشگیری از وقوع جرم است.

انضباط معنوی از وقوع جرم پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر نادر علیدوست صبح امروز در هجدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اظهار داشت: فقط معنویت و اخلاق دینی می‌تواند برای جلوگیری از پیشگیری وقوع جرم باشد که این امر در واقع به انضباط معنوی در نیروهای مسلح گفته می‌شود.

وی انضباط معنوی را یکی از ارکان اساسی انضباط قبل از انضباط ظاهری دانست و ابراز داشت: اگر انضباط معنوی در کارکنان شکل گیرد و اجرا شود، مشکلی در نیروهای مسلح در بعد جرم و سایر موارد نداریم.

علیدوست تصریح کرد: زمانی که جرم از بین رود و کیفیت کار افزایش یابد، آسایش و آرامش ایجاد می‌شود و دغدغه خاطر مدیران و فرماندهان کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ چیز جایگزین این انضباط و اخلاق و معنویت نمی‌شود، عنوان کرد: در جامعه بشری طی تاریخ معنویت وجود داشته و دارد و ما بر آن تأکید داریم و نظارت و کنترل وجود دارد.

علیدوست بیان داشت: با تمام برنامه‌های صورت گرفته، اما جرم هم روی می‌دهد، زیرا همه افراد دارای معنویت و انضباط معنوی نیستند و حتی اساتید اخلاقی را هم دیده‌ایم که مرتکب جرم و خطا شده اند.

وی افزود: تا زمانی که انسان و شیطان هست، جرم و جرائم وجود دارد، اما در افراد مختلف نوع جرم متفاوت است.

این فرمانده با اشاره به اینکه انضباط معنوی میزان لغزش را کاهش می‌دهد، گفت: جرم روی می‌دهد و ما باید به دنبال راهکاری باشیم که جرم را به صفر برسانیم و یا به حداقل کاهش دهیم.

علیدوست بیان داشت: 80 درصد ارتکاب جرائم در فرد مربوط به تربیت خانوادگی و تأثیر جامعه است و ظاهر آدم‌ها نشان دهنده باطن آن‌ها نیست.

وی بر جلوگیری از وسوسه‌ها تأکید کرد و با اشاره به شرایط وقوع جرائم ابراز داشت: بالا رفتن توقع افراد و جامعه از انسان موجب وقوع جرم می‌شود.

علیدوست خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم به کار گروهی و جمعی نیاز دارد که این امر باید در ارگان‌ها و سازمان‌ها مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: به بحث پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح به علت اینکه با امنیت سر و کار دارند، باید نگاه ویژه‌ای شود.

علیدوست ابراز داشت: برای جلوگیری از جرائم توسط افراد سست‌پایه به راهکارهای اجرایی و عملی نیاز داریم.

وی اذعان داشت: نیروهای مسلح از پاک‌ترین و منزه‌ترین ارگان‌های ایران هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول