اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماه نخست امسال صورت گرفت

افزایش 3 درصدی وقوع جرم در آذربایجان‌‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: وقوع جرم در چهار ماه نخست سال‌ جاری در آذربایجان‌غربی سه درصد افزایش داشته‌ است.

افزایش 3 درصدی وقوع جرم در آذربایجان‌‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو گل‌محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: یکی از محور‌های اصلی نیروی ‌انتظامی توجه به پیشگیری‌های اجتماعی در کنار پیشگیری‌های قضایی صورت ‌گرفته توسط دستگاه قضایی است که در همین راستا پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌‌غربی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون اقدام به تشدید فعالیت‌های خود در داخل و خارج شهرها کرده است.

گل‌محمدی با اشاره به آمار وقوع جرم در استان در چهار ماه نخست امسال ابراز داشت: در این مدت سرقت خودرو 9 درصد، سرقت مغازه 25 درصد، کیف‌قاپی 18 درصد، موتورسیکلت 15 درصد و همچنین سرقت از داخل خودرو 15 درصد کاهش داشته‌ است.

وی افزود: همچنین در چهار ماه نخست سال‌ جاری سرقت از اماکن دارای 20 درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال ‌گذشته بوده است که این امر اهمیت توجه به اماکن از جمله انبارها، کارگاه‌ها و اماکن دولتی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های پیشرفته امنیتی در مغازه‌ها و منازل موجب کاهش جرم در این حوزه شده ‌است، تاکید کرد: باید این فرهنگ‌سازی در سطح جامعه انجام پذیرد که تمام مردم و به‌ ویژه دارندگان اماکنی همانند انبارها نسبت به استفاده از سیستم‌های امنیتی روز توجیه شوند.

گل‌محمدی از دستگیری یک باند زورگیری در ارومیه نیز خبر داد و تصریح ‌کرد: این باند که متشکل از یک زن و دو مرد بودند اقدام به زورگیری در شهر ارومیه می‌کردند که در دومین اقدام خود دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی در پایان گفت: مردم باید نسبت به ماموریت‌های فوریتی پلیس آگاه شوند تا زمان رسیدگی به تخلفات و جرائم فوریتی در استان کاهش یابد و این امر جز با همکاری رسانه‌های محلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول