اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری لرستان:

نیاز امروز جامعه حرکت به سمت پیشگیری از وقوع جرم است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری لرستان گفت: نیاز امروز جامعه حرکت به سمت پیشگیری از وقوع جرم است.

نیاز امروز جامعه حرکت به سمت پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جعفر بدری ظهر امروز در همایش نقش حجاب و عفاف در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در خرم‌آباد که به همت موسسه خیریه باب‌الحوائج خرم‌آباد برگزار شد، گفت: امروز در مناطق مختلف کشور پوشش‌های سنتی با رنگ‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند به عنوان الگویی مناسب برای زنان و مردان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه پوشش، لباس و حجاب ریشه در فرهنگ و تاریخ یک کشور دارد، گفت: پیامدهای اجتماعی بدحجابی و کنار گذاشتن حجاب افزایش آسیب‌های اجتماعی و سست و ناپایدار شدن بنیاد خانواده‌ها است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: همچنان که هر ملتی وفاداری و احترام به نمادهای ملی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی خود را که بخشی از هویت است ابراز می‌کند، لباس و پوشش مناسب با ارزش‌ها و بینش‌هایی که مطابق فرهنگ، تاریخ و اعتقادات است، از تن به در نخواهد کرد.

بدری یادآور شد: تحقیق در میراث فرهنگی و نوشته‌های تاریخی نشان می‌دهد که حجاب از دوران قبل از اسلام ریشه در تاریخ تمدن و فرهنگ ایرانی داشته است.

رئیس کل دادگستری لرستان با ذکر تاریخچه کشف حجاب در مناطق مختلف جهان اظهار داشت: در اروپا جمعیت زنان بعد از جنگ جهانی اول با کنار نهادن سنت‌های خود در پوشیدن لباس‌های بلند به صحنه‌های سیاسی – اجتماعی رو آوردند و در تاریخ معاصر سرزمین‌های اسلامی نیز حاکمان وقت کشورهای ترکیه، مصر و ایران هر کدام با شیوه خاص خود از راه اجبار و دیکتاتوری یا تبلیغ منفی علیه پوشش اسلامی یا تشویق و اعطای اولویت‌های شغلی، الگوهای غربی را در کشف حجاب ترویج کردند و در این میان جریان روشن‌فکر غربگرا و غربزده بیشتر نقش خود را در اجرای اهداف زمامداران مستبد ایفا کرد.

وی گفت: در آن دوران افراد شیفته و تحصیل کرده در غرب، امکانات دولتی و مطبوعات و بعدها رادیو، تلویزیون و هنر همه در خدمت تبلیغ بی‌حجابی درآمد.

وی تصریح کرد: در این جریان از طرفی میان نسل جدید که حجاب را کنار گذاشته و نسل پیشین و ارزش‌ها و اعتقادات و روش زندگانی آنان فاصله ایجاد می‌شود و زمینه فرار نسل جدید از خانواده، سنت‌ها و ارزش‌های آن پدید می‌آید.

بدری با بیان اینکه این پیامدها و عدم تعهد به خانه‌داری و تربیت فرزند در نهایت کاهش علایق خانوادگی را به دنبال دارد، اظهار داشت: دلیل عدم موفقیت نهاد فرهنگی تبلیغی در اصلاح پوشش مردم عدم توجه به الگوی ایرانی اسلامی است که به طور مکرر مورد توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دلیل عدم موفقیت نهاد فرهنگی تبلیغی در اصلاح پوشش اسلامی عدم توجه به الگوی ایرانی، اسلامی است که مکررا در کلام مقام معظم رهبری مورد تاکید است.

وی گفت: امروز در مناطق مختلف کشور پوشش‌های سنتی با رنگ‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی برای زنان و مردان معرفی شود.

در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: نیاز امروز جامعه حرکت به سمت پیشگیری از وقوع جرم است و دستگاه قضایی کشور بیش از همیشه مورد توجه متولیان امر قرار گرفته است.

علیرضا انصاری افزود: باید برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم آسیب شناسی تخصصی صورت گیرد تا عوامل مختلف ایجاد جرم در جامعه به خوبی شناسایی شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در بحث بدحجابی، بایستی راهکارهای اجرایی در این زمینه صورت گیرد و در این راستا راهکارهای فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

در ادامه مدیرکل امور بانوان در استانداری لرستان نقش حجاب و عفاف در بنیاد خانواده را ایمنی‌بخش این نهاد مقدس دانست و گفت: این مهم جامعه را از آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرایم و ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی باز می‌دارد.

روح انگیز جهان افروز افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، امروزه حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه نشان از استعداد سرشار بانوان عفیف و محجبه دارد.

در پایان این همایش از 20 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان محجبه در عرصه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول