اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم خبر داد

جمع آوری 630 میلیون تومان از محل صندوق صدقات در سمیرم

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم گفت: در سال گذشته 630 میلیون تومان از سطح 11 هزار صندوق صدقات کوچک خانگی و بزرگ معابر سمیرم جمع‌آوری شد.

جمع آوری 630 میلیون تومان از محل صندوق صدقات در سمیرم

عبدالرضا خودسیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با تاکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات اظهار داشت: پرداخت زکات، راهکاری اساسی برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه است.

وی از زکات به عنوان عامل افزایش رحمت، برکت و نعمت الهی یاد کرد و افزود: فزونی رزق و روزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و دفع بسیاری از بلاها از آثار ظاهری زکات است در حالی که عمل به این فریضه الهی آثار معنوی و خودسازی فراوان دیگری نیز دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم با اشاره به اینکه شغل اکثر مردم شهرستان کشاورزی است، ادامه داد: باغداران می‌توانند از طریق حبس درخت (وقف درخت برای فقرا که بر اساس آن درختان برای مدت مشخص یا دائم شناسنامه و پلاک‌دار می‌شوند) به فقرا کمک کنند.

وی میزان درآمد زکات شهرستان را در سال گذشته 130 میلیون تومان اعلام کرد و تصریح کرد: دولت به میزان زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه، اعتباری برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها هزینه می‌کند.

خودسیانی اضافه کرد: 30 درصد زکات برای نیازمندان و 70 درصد دیگر برای فعالیت‌های عام المنفعه، ساخت مسجد، خانه‌های عالم، آسفالت معابر و دیگر فعالیت‌های عمرانی صرف می‌شود.

*جمع آوری 630 میلیون تومان از محل صندوق صدقات در سال گذشته

وی صندوق صدقات را یکی از منابع درآمدی کمیته امداد خمینی(ره) دانست و گفت: در سال گذشته 630 میلیون تومان از سطح 11 هزار صندوق صدقات کوچک خانگی و بزرگ معابر جمع‌آوری شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم یادآور شد: در سال جاری نیز تاکنون 209 میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

وی از حمایت 4هزار خانوار بی‌بضاعت در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: هر مددکار 900 پرونده مددجو را پیگیری می‌کند و بر اساس طرح نظام جامع خانوار خانواده‌های مشکل‌دار (اقتصادی، اجتماعی، جسمی و...) را شناسایی و نیازمندی‌های آنان پیگیری می‌شود.

خودسیانی با اشاره به آموزش 290 فرزند مددجو اظهار کرد: سرانه آموزش هر نفر تا 600 هزار تومان است و آموزش آنان در کانون‌های کمیته و یا با معرفی مددجویان به فنی و حرفه‌ای و یا مراکز زیرمجموعه فنی حرفه‌ای انجام می‌شود.

*کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال

وی با  اعلام اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم طی سه سال مداوم دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال است، ادامه داد: تعداد طرح‌های خودکفایی کمیته امداد سمیرم یک هزار و 263 طرح با اعتبار 65 میلیارد ریال وام بانکی و امدادی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه قبل از اجرای طرح آموزش الزامی است، افزود: در جهت آموزش مقدماتی و تکمیلی مددجویان 66 میلیون تومان هزینه شده است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات کارگشائی به یک هزار و 60 نفر با سقف یک میلیون تومان خبر داد و اضافه کرد: عمده فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رفع مشکل مسکن مددجویان خرید مسکن مهر است که شش مورد در سال گذشته و یک مورد نیز امسال انجام شد.

خودسیانی از پرداخت یک میلیون تومان کمک خرید جهیزیه به دختران و 200 هزار تومان هدیه ازدواج به پسران خبر داد و گفت: در سال گذشته برای کمک ازدواج 259 مددجو، 167میلیون تومان هزینه شده است.

وی از پرداخت تسهیلات درمانی به ارزش 2 میلیون تومان خبر داد و اضافه کرد: این تسهیلات بر اساس اولویت به سرپرست مرد از کار افتاده، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های زندانی، سرباز و خانواده‌های متارکه شده پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم سن مستمری بگیران تأمین اجتماعی مرد و زن را به ترتیب 60 و 55 سال اعلام کرد و اظهار کرد: 760 خانوار تحت حمایت بهزیستی بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته علاوه بر هزینه 200 میلیون تومانی جهت تأمین وسایل گرمایشی و سرمایشی مددجویان، 700میلیون تومان نیز به صورت موردی به خانواده‌های غیر زیرپوشش مشکل‌دار (درمانی و ازدواج) هزینه شده است.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول