اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد فریدونکنار:

خانواده‌های مستحق فریدونکنار شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان فریدونکنار از شناسایی خانواده‌های مستحق در فریدونکنار خبر داد.

خانواده‌های مستحق فریدونکنار شناسایی می‌شوند

سید حسن محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه عملکرد و خدمات امداد به نیازمندان از مراکز مختلف نظارت و بازرسی می‌شود، اظهار داشت: کمیته امداد از سوی دفتر مقام معظم رهبری، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و اداره کل بازرسی و نظارت کمیته امداد مرکز مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش، دانشگاه، مدیران مدارس و مراکز امداد، 20 رابط کمیته امداد در سطح شهرستان انتخاب شده است، تصریح کرد: در مدارس ابتدایی مدیران و در مدارس راهنمایی و دبیرستان معاونان پرورشی به عنوان رابط تعیین شده‌اند تا به مشکلات روحی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد رسیدگی و با برقراری ارتباط با معلمان در طول سال تحصیلی مراقب دانش‌آموزان زیر پوشش هستند.

محسنی یادآور شد: 2 هزار و 337 نفر در شهرستان زیرپوشش این نهاد هستند که حدود 124 یتیم و 215 محصل و دانشجو زیر پوشش این نهاد در شهرستان هستند و 43 درصد از جمعیت زیر پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند که به‌دلیل فوت سرپرست، تحت حمایت قرار دارند و 42 درصد از جمعیت زیر پوشش به‌دلیل کهولت سن، بیماری و ازکارافتادگی و 12 درصد جمعیت زیر پوشش زنان سرپرست خانواری هستند که به‌دلیل طلاق، متارکه و بدسرپرستی و 3 درصد خانواده سرباز تحت حمایت هستند.

وی افزود: طی 12 ماهه سال گذشته 9 میلیارد و 490 میلیون ریال به صورت مستمری نقدی پرداخت شده است.

این مسئول یادآور شد: از محل کمک کمک‌های مردمی و خیّرین مبلغ 250 میلیون تومان طی سال گذشته جمع‌آوری شده که در زمینه‌های جهیزیه، درمانی، فرهنگی و وام به مددجویان و نیازمندان مساعدت شده است.

محسنی وجود درآمد حاصل از صدقات را ابن‌السبیل و کمک‌های موردی، هزینه درمان خانواده‌های زیر پوشش، ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان، تهیه و تکمیل جهیزیه و امر ازدواج خانواده، پرداخت وام‌های ضروری به نیازمندان، هزینه تحصیل و وام اشتغال و خودکفایی برشمرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان فریدونکنار اضافه کرد: مردم مطمئن باشند که صندوق و کمک‌های آنها حتی یک ریال برای ساختمان اداری و هزینه‌های تشکیلات کمیته امداد مصرف نمی‌شوند.

وی گفت: از مردم شهرستان خطه فریدونکنار انتظار می‌رود تا کمک‌های مردمی همسو شود، برخی کمک‌های مردمی را دریافت و بدون سازماندهی و برنامه به نیازمندان می‌دهند و یا به مؤسساتی اهدا می‌کنند که حتی مجوز ندارند و ما از مؤسسات و خیریه‌های دارای مجوز می‌خواهیم تا با مشارکت و تعامل با این نهاد به منظور همسو کردن خدمات به نیازمندان و توزیع عادلانه کمک‌های مردمی گام بردارند تا خدای نخواسته با شکم گرسنه سر بر بالین نگذارند و یا احیاناً خانواده‌ای در دو یا سه مؤسسه خدمت نگیرند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول