اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد بویراحمد:

77 خانوار مددجوی بویراحمدی خودکفا شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بویراحمد گفت: هم‌اکنون 77 خانوار مددجوی بویراحمدی خودکفا هستند.

77 خانوار مددجوی بویراحمدی خودکفا شدند

زریر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تعداد حوزه‌های عمل ما در سطح شهرستان بویراحمد 604 روستا با 9 هزار و 164 خانوار تحت پوشش است که با این وجود 10 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بویراحمد تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد را 2 هزار و 800 نفر و دانشجویان را یک‌هزار و 959 نفر معرفی کرد که خدمات بی‌شائبه به آن‌ها ارائه می‌شود.

انصاری خاطرنشان کرد: تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی 4 هزار مورد بوده که از این تعداد 700 مورد آن مربوط به سال جاری است.

مسئول این نهاد انقلابی در شهرستان بویراحمد به برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان اشاره کرد و گفت: این نهاد به منظور رشد اشتغال‌زایی در بین مددجویان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های دامداری، صنایع دستی، حسابداری و کامپیوتر کرده است.

وی تعداد کل صندوق صدقات در این حوزه را 32 هزار و 473 صندوق ذکر کرد و گفت: در سطح شهرستان بویراحمد 989 یتیم تحت حمایت این نهاد است که توسط یک‌هزار و 200 حامی که در سطح استان وجود دارد حمایت می‌شوند.

انصاری سیاست جدید کمیته امداد را توانمندسازی و تحکیم نهاد خانواده‌های تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: با اجرای این سیاست‌ها خانواده با سرمایه کار و راهنمایی‌های کارشناسان ذی‌ربط به اشتغال‌زایی مضاعفی دست می‌یابند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد گفت: در میان دانش‌آموزان تحت حمایت پوشاک و نوشت‌افزار توزیع می‌شود و به دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی نیز برای پرداخت شهریه در قالب وام کمک‌هایی صورت گرفته است.

انصاری اذعان کرد: با توجه به برنامه‌های دولت در سال جدید، شهریه برای دانشجویان مددجوی دانشگاه پیام‌نور صد درصد رایگان اعلام شده است.

وی در ادامه به میزان شهریه پرداختی به دانشجویان دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: با توجه به رشته‌های مصوب مورد نظر کمیته امداد، در مقطع دکترا یک‌میلیون تومان، کارشناسی ارشد 500 هزار تومان و کارشناسی به پایین 300 هزار تومان کمک هزینه ارائه می‌شود.

این مسئول تعداد افراد خودکفا را 77 خانوار ذکر کرد و گفت: تمام کسانی که تقاضای وام خود اشتغالی دارند به صورت میدانی توان خانواده سنجیده می‌شود و بعد از اجرای طرح به صورت هر دو ماه یا 45 روز نظارت بازرسان ادامه دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول