اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان خبر داد

افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه رشت در خرداد 92

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه رشت با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در خرداد ماه سال 92 خبر داد.

افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه رشت در خرداد 92

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشن‌روان عصر یکشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به احداث فاضلاب تصفیه‌خانه 63 هزار مترمکعبی رشت اظهار کرد: فاز نخست تصفیه‌خانه مذکور با ظرفیت 15 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در تیر ماه سال جاری افتتاح شد.

وی از افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه رشت با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در خرداد ماه سال 92 خبر داد و افزود: ظرفیت تصفیه فاضلاب در فاز نخست و دوم به 35 هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد اما با 63 هزار مترمکعب فاصله داریم.

روشن‌روان با بیان اینکه برای راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب رشت باید ظرفیت ایستگاه پمپاژ میدان جهاد رشت به صد درصد افزایش یابد، تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ پل بوسار رشت نیز در حال احداث است و آن را به طور کامل وارد مدار می‌کنیم.

*فاز نخست پروژه تصفیه فاضلاب لاهیجان پایان مهر جاری افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در ادامه به طرح تصفیه فاضلاب شهر لاهیجان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی تکمیل ایستگاه پمپاژ فاضلاب لاهیجان آغاز شده است و با بهره‌برداری از آن 5 هزار انشعاب فاضلاب به مجموعه موجود اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان با افتتاح ایستگاه پمپاژ مذکور به 15 هزار مترمکعب در شبانه‌روز ارتقا پیدا می‌کند و ناحیه شمالی این شهر به طور کامل زیر پوشش طرح فاضلاب می‌رود.

روشن‌روان با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب لاهیجان خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای انجام تعهدات مذکور 15 میلیارد تومان برآورد شده و مبلغ 3 میلیارد و 741 میلیون تومان برای آن در سال جاری در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان افتتاح فاز نخست تصفیه فاضلاب لاهیجان را پایان مهر جاری اعلام کرد و یادآور شد: ایستگاه پمپاژ فاضلاب لاهیجان تا اردیبهشت سال 91 افتتاح می‌شود ضمن اینکه تلاش می‌کنیم انشعاب‌های فاضلاب تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

*پروژه آبرسانی صومعه‌سرا اردیبهشت سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد

وی همچنین به طرح آبرسانی صومعه‌سرا، ماکلوان و شفت اشاره کرد و افزود: طرح مذکور مجموعه وسیعی را دربر می‌گیرد.

روشن‌روان با بیان اینکه مخزن 15 هزار مترمکعبی ماکلوان 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: مخزن 5 هزار مترمکعبی صومعه‌سرا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آبگیری شده و در حال آزمایش است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان مناقصه مخزن 10 هزار مترمکعبی فومن تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 14 کیلومتر از خط انتقال آب فومن باقی مانده است و انجام آن پیگیری می‌شود.

روشن‌روان با اشاره به 6 کیلومتر طرح اجرای جمع‌آوری و هدایت انشعاب‌های آب ماسوله‌رودخان به طرف مخزن ماکلوان تصریح کرد: آب مخزن ماکلوان بین شهرهای صومعه‌سرا، فومن، شفت، تولم‌شهر و گوراب زرمیخ توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به تجهیز 10 حلقه چاه از 25 حلقه چاه مخزن مذکور اشاره کرد و گفت: امسال 3 میلیارد و 497 میلیون تومان برای تجهیز 10 حلقه چاه در نظر گرفته شده است و به طور متوسط 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی پروژه صومعه‌سرا را دارای 69 درصد پیشرفت فیزیکی دانست و بیان کرد: پروژه مذکور تا اردیبهشت ماه سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد و برای اتمام آن به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول