اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

صدا و سیما باید از مردم اردبیل عذرخواهی کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما باید به دلیل اهانت شرم‌آور به مرجع عالیقدر اسلام و عالم تشیع از مردم اردبیل عذرخواهی کند.

صدا و سیما باید از مردم اردبیل عذرخواهی کند

منصور حقیقت‌‍‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اعتراض خودمان را به رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص توهین اخیر برنامه «خنده بازار» به شخصیت عالیقدر عالم اسلام مقدس اردبیلی اعلام کردیم و در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی نیز به صورت کتبی این اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید از مردم اردبیل به خاطر این اهانت عذرخواهی کند چرا که چنین اقدامات شنیع در شأن و حد صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی جامعه نیست.

این نماینده مجلس یادآور شد: از یک رسانه عمومی و فراگیر بعید به نظر می‌رسد که چنین اهانت‌هایی سر بزند و در یک برنامه بی‌محتوا و فاقد هرگونه مضمون و گیرایی به شخصیت‌ها و انسان‌های فرهیخته‌ای همچون مقدس اردبیلی توهین شود که به نظر می‌رسد سکوت رسانه ملی در این زمینه نیز جای تعجب دارد.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه در جلسه علنی مجلس به چنین رویه صدا و سیما اعتراض خواهیم کرد، گفت: پیش از این نیز صدا و سیما از طریق برنامه «خنده بازار» به برخی مقدسات و خط قرمز نظام و ملت توهین کرده بود که ضرورت دارد ضرغامی به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما با نظارت و کنترل بیشتر اجازه ندهد چنین بد‌اخلاقی‌هایی از طریق رسانه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی وظیفه دارد به تقویت و استحکام مبانی ارزشی و اعتقادی ادیان،‌ گروه‌ها و فرهنگ و ملیت متنوع ایرانی احترام قائل شود، عنوان کرد: در این اوضاع و احوالی که استکبار جهانی فرهنگ ما را نشانه گرفته است اینگونه بی‌مهری صدا و سیما جای بسی نگرانی و تاسف را دارد.

اما به دنبال اهانت آشکار و توهین مسلم به مرجع عالیقدر اسلام و تشیع مقدس اردبیلی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه محقق اردبیلی نیز اعتراض خود را به برنامه بی‌محتوای خنده بازار اعلام کردند، که در این اعتراض دانشجویان آمده است: در هفته‌ای که گذشت طنز خنده‌ بازار با پخش یک هجو بی‌معنا و بی‌دلیل موجب شگفتی و آزار گروه شیعیان شد و در برابر چشمان متعجب همگان برنامه‌ای را به تصویر کشید که در آن روایت زندگانی والدین شریف آیت‌الله مقدس اردبیلی به هجو کشیده شد.

در این نمایش تامل برانگیز نشان داده شد که روزی مردی سیب بی‌صاحبی یافته و به سبب خوردن آن جلب رضایت صاحب باغ سیب و حلالیت گرفتن از او ناچار شد به ازدواج با دختر زشت‌روی صاحب باغ تن دهد و ... تا پایان داستان ازدواج پدر شریف مرحوم مقدس اردبیلی و والده مکرم ایشان که البته با مایه‌های به اصطلاح طنز به تصویر کشیده شد که از صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران پخش این تصاویر تاسف‌برانگیز است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: چرا به بهانه مبارزه با ماهواره برنامه‌هایی از جمله مجموعه تلویزیونی «فاصله‌ها» که ترویج هرزگی و فساد اخلاقی بود و یا سریال «تا ثریا» و زن چادری که پول نزول می‌کرد و چادرش باعث قتل همسرش شد، از رسانه ملی پخش می‌شود که به مراتب مخرب‌تر و مسموم‌تر از تولیدات ماهواره‌ای است که نتیجه چنین عملکردی غیر از هدر رفت بیت‌المال مسلمین و تخریب فرهنگ چیز دیگری نیست.

 آقای ضرغامی به راستی ماحصل فعالیت‌های دوره مسئولیت‌تان به جز چند برنامه انگشت‌شماری که تولید کرده‌اید به مانند مختار‌نامه غیر از هجو و تمسخر چیز دیگری نبوده است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: چرا در رسانه ملی و در ایام عید بزرگ مسلمانان باید به اعاظم دینی و کسانی که همچون مقدس اردبیلی افتخار این سرزمین هستند توهین شود و یا دینداری آنها در برنامه‌ای با ظاهر طنز مانند خنده بازار به سخره گرفته شود که شایسته است با سازندگان حقیر و کوتاه فکر این برنامه که ماجرای ازدواج والدین این عالم بزرگ را به استهزا گرفته‌اند برخورد شود.

علاوه بر دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بسیاری از دانشجویان کشور نیز این حرکت خبیث را محکوم کردند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول