اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر:

خلخال و کوثر از بن‌بست توسعه روز‌مرگی و بی‌برنامه خلاصی می‌یابند

خبرگزاری فارس: دبیر اولین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر گفت:‌ دو شهرستان جنوبی استان اردبیل خلخال و کوثر با برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از معضل توسعه روزمره و بی‌برنامه خلاصی می‌یابند.

خلخال و کوثر از بن‌بست توسعه روز‌مرگی و بی‌برنامه خلاصی می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن علیپور ظهر امروز در تشریح برنامه‌های همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر اظهار داشت: دانشگاه آزاد خلخال در بین دانشگاه‌های کشور از لحاظ تنوع رشته‌ها و کیفیت آن در جایگاه دوم قرار دارد به طوری که این دانشگاه در 20 سال فعالیت خود توانسته است به رشد و توسعه علمی منطقه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در توسعه هر منطقه نقش ممتاز و پیشتازی را ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها در توسعه واقعی منطقه استفاده شود.

دبیر اولین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر با بیان اینکه اولین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر به پیشنهاد نماینده این شهرستان‌ها در مجلس از اواخر سال 90 مطرح شده و کلید خورد، یادآور شد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این همایش با اهداف معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری و زیر‌ساخت‌های اقتصادی، فرهنگی‌، اجتماعی و ...، شناساندن عرصه‌های قابل اتکا در توسعه منطقه، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، توصیف وضعیت اقتصادی و سیاسی، تبادل ارتباط فکری و فرهنگی، تبادل اطلاعات و ارتقای همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

دبیر اولین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر گفت: در این همایش دست‌اندرکاران کشوری و استانی دعوت شده‌اند تا با رسیدن به یک تعریف مشخص در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در گروه‌های مختلف بتوانیم رونق کسب و کار و اقتصادی را به معنای حقیقی شاهد باشیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی همه مسئولان بحث اشتغال و ایجاد فرصت‌های کار‌آفرینی است، افزود: سرمایه‌گذاری از ضروریات توسعه منطقه است که ما در این همایش سعی خواهیم کرد بستر رشد و بالندگی این همایش را فراهم آوریم.

این استاد دانشگاه با برشمردن محورهای همایش نیز بیان داشت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به زیر‌ساخت‌ها نظیر راه، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و توسعه مراکز دانشگاهی توجه ویژه‌ای شده است.

علیپور نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در توسعه حقیقی منطقه راهگشا توصیف کرد و گفت: این شهرستان به دلیل داشتن توانمندی خوب در بخش معدن توان راه‌اندازی شهرک تخصصی در این زمینه را دارد و در کنار آن نقش شهرک‌های صنعتی در توسعه منطقه صنایع چوب و صنایع دستی، شناساندن مزیت‌های نسبی و قابلیت‌های بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات از محورهای این همایش است.

وی به دعوت و سخنرانی اساتید مجرب و همچنین معرفی مقالات برتر در این همایش دو روزه اشاره کرد و ادامه داد: ‌کارگاه‌های راهبردی و نشست‌های تخصصی به همراه نمایشگاه توانمندی‌های دو شهرستان خلخال و کوثر از برنامه‌ریزی‌های ما در این همایش است.

دبیر اولین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر در پایان سخنان خود از فعالیت هفت کمیته اجرایی در این حوزه خبر داد و اظهار داشت: این هفت کمیته در فرصت باقیمانده سعی می‌کنند بهترین مبانی و طرح‌ها را برای توسعه حقیقی فراهم آورند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول