اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دعوای غرب با ایران به دلیل باج‌خواهی توسعه علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دعوای غرب با ایران به خاطر مسایل هسته‌ای و برخی موضوعات پیش پا افتاده نیست، بلکه تلاش غرب بر این است تا نگذارد ایران در صدر تحولات علمی و تحقیقاتی قرار گیرد.

دعوای غرب با ایران به دلیل باج‌خواهی توسعه علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در دیدار با مدیران و روسای آموزش و پرورش  19 گانه اردبیل اظهار داشت: خدمت در عرصه مدیریتی آموزش و پرورش حساس‌ترین و بزرگترین مسئولیت است چرا که امروز اصلی‌ترین نقطه اقتدار کشور متوجه آموزش و پرورش است و اقتدار علمی و اقتدار فرهنگی ما دشمن را به سطوح آورده است.

وی تصریح کرد: امروز اقتدار در جهان کنونی به توپ و تانک و تفنگ نیست بلکه اقتدار علمی و فرهنگی است که توانسته کشورها را با یکدیگر به رقابت وا دارد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه با داشتن اقتدار علمی می‌توان استقلال خود را نیز حفظ کرد، افزود: اکنون 33 سال است که کشور ما را در شرایط تحریم قرار داده‌اند اما آنچه از این تحریم‌ها نصیب غرب و استکبار شد اقتدار ملی برای ایران بود و این همان نقطه باج‌خواهی استکبار از ماست.

وی ادامه داد: ما شدیدترین تحریم‌ها را در صنایع نظامی داشتیم اما امروز با تکیه بر خود‌اتکایی و با راهبرد خودکفایی مقام معظم رهبری ایران در زمینه صنایع نظامی به خودکفایی عمیق دست یافته‌ایم.

عاملی مدیریت در حوزه آموزش و پرورش را مدیریت بر دل و جان انسان‌ها و نسل‌های پاک اعلام کرد و افزود: هر قدر در تحولات علمی خود را عقب بکشیم به همان میزان نقش و سهم خود را در پیشرفت کشور ادا نکرده‌ایم و در واقع به خود ظلم کرده ایم.

وی ادامه داد: امروز غرب با دست گذاشتن بر حساس‌ترین نقطه اجتماع یعنی خانواده و گسست آن وارد عمل شده و با کوچکترین غفلت ما می‌تواند اهداف شوم خود را در خانواده‌های ما نیز پیاده سازد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل معلم و مدرسه را تنها پناهگاه دانش‌آموز اعلام کرد و ابراز داشت: آموزش و پرورش نقطه امید ما نسبت به آینده مملکت است که اگر این دستگاه بزرگ تربیتی بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند ما هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

عاملی وقوع حوادث تلخ فرهنگی در جامعه را به دلیل نبود تربیت صحیح و آموزش صحیح اعلام کرد و افزود: ما اگر امروز شاهد تنش بی‌حرمتی، بی‌‌عفتی و طلاق در جامعه هستیم نتیجه سهل‌انگاری در تعلیم و تربیت نسل حاضر است که ما از آموزش و پرورش انتظار داریم قوی‌ترین مدیریت را در تربیت جوانان و نوجوانان اعمال کند.

وی سند تحول بنیادین را سندی مطلوب عنوان کرد و گفت: قرار نیست در این سند پوست عوض کنیم بلکه می‌خواهیم در قالب این سند جامعه آموزشی ما متحول شده و آرمان‌های سند تحول بنیادین که به نیکی نیز تدوین شده محقق شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مجلس باید پشتیبان اجرای این سند باشد، افزود: ما از نمایندگان انتظار داریم به جای عزل و نصب‌های بی‌مورد همت خود را معطوف اجرای احسن این سند بکنند.

عاملی افزود: کسانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند باید افرادی کارآزموده و تربیت یافته مکتب ائمه باشند تا بتوانند نسلی را که ما برای جامعه نیاز داریم تربیت کنند.

این مسئول مدیریت منابع انسانی را بسیار مهم اعلام کرد و اظهار داشت: از سوی دیگر ما از آموزش و پرورش انتظار داریم انجمن اولیا و مربیان را فعال کرده و پدران و مادران را حتی اگر به زور هم شده به مدارس بیاورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود ابراز داشت: اگر والدین در جریان مسیر تربیت دانش‌آموز قرار بگیرند به عنوان دو بال پرواز در کنار آموزش و پرورش  نقش خود را به طور احسن ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول