اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سلامتی مردم در توسعه صنایع لحاظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سال‌های اخیر مراجعات مردم به بیمارستان‌ها به دلایل آلایندگی‌ افزایش یافته است و به همین دلیل مسئولان باید سلامتی مردم را در توسعه صنایع بیش از پیش لحاظ کنند.

سلامتی مردم در توسعه صنایع لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری اصفهان با اشاره به موضوع آلایندگی‌ها اظهار کرد: در بحث آلایندگی همیشه بحث‌های زیادی مطرح است و همه نیز از اهمیت آن با خبر هستند، اما در نهایت تصمیم‌گیری‌های جدی به فرصت‌های آتی موکول می‌شود.

وی افزود: بحث آلاینده‌های کشور عراق و نیز آلایندگی‌های هوا، خاک و آب جدی و زیست محیطی است و در درازمدت اثرات مخرب آن مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: با کمی بررسی در بیمارستان‌ها متوجه می‌شویم که شیوع بیمارهای مربوط به آلایندگی در سال‌های اخیر در استان افزایش داشته است و این حاصل عدم توجه و برنامه‌ریزی در گذشته برای چنین وضعیتی برای امروز بوده است.

وی با تاکید به اینکه از اکنون باید برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه برای سال‌های آینده انجام شود، گفت: چند سال پیش پدیده‌ای با عنوان ریزگردها در اصفهان نداشتیم، اما اکنون بحث روز و عادی اصفهان، همین ریزگردها، گردو غبار، مشکل آب، خشکی زاینده‌رود شده است.

شیرانی ادامه داد: در شورای عالی برنامه‌ریزی باید برای امر مهمی که بیش از 2 میلیون نفر جمعیت استان را تهدید می‌کند، فکر اساسی کرد.

وی افزود: هیچ کس منکر اشتغالزایی و افزایش صنایع نیست، اما نباید سلامتی مردم را فدای اشتغالزایی و صنایع کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: اکنون شرایط اصفهان شرایط عادی نیست که زمان و فرصت را از دست دهیم، بلکه باید طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را به عنوان یک مؤلفه برای حفظ سلامتی مردم کارشناسی کرد.

وی ادامه داد: مسئولان باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که جوابگوی چند سال آینده مردم باشند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول