اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

پیامبر اکرم (ص) را اسوه قرار دهید / در خط رهبری حرکت کنید

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند در قرآن خطاب به مؤمنان می‌فرماید که پیامبر (ص) را اسوه و الگوی خود قرار دهید و این مسئله مربوط به همه زمان‌هاست.

پیامبر اکرم (ص) را اسوه قرار دهید / در خط رهبری حرکت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از سپاهیان علویون اظهار داشت: در هر جامعه‌ای که تشکیل می‌شود و شخصی دستوراتی را درباره آن ملت پیاده می‌کند، لازم است فردی آن جمعیت را رهبری و پیشوایی کند.

وی افزود: اگر نمونه و اسوه‌ای نباشد، افراد نمی‌توانند آن عمل را به بهترین شکل انجام دهند بنابراین در جریان ابلاغ فرمان خدا توسط حضرت محمد (ص) می‌بینید که پیامبر رو به مردم گفت «آنگونه که من نماز می‌خوانم، نماز بخوانید» و بنابراین پیامبر به نماز خواندن ایستاد و بقیه نگاه کردند.

وی اضافه کرد: این نماز خواندن که امروز ما انجام می‌دهیم پیامبر عملا به مردم آموخت و عده‌ای به پیروی از آن حضرت به نماز خواندن پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ما در هر جامعه‌ای الگویی می‌خواهیم که او جلودار بوده و ما دستورالعمل را از او بگیریم و البته خداوند این موضوع را در قرآن تثبیت کرد تا نسل‌های بعدی فکر نکنند این موضوع فقط برای مردمان زمان پیامبر است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن پیشوا و رهبر و الگو را پیامبر معرفی می‌کند، افزود: پیامبر برای کسانی الگوست که امید به خدا و آخرت را قبول دارند و معتقد به آن هستند.

علوی‌گرگانی با اشاره به بی‌توجهی برخی افراد به جایگاه روحانیت اذعان کرد: اینها نمی‌دانند یک طلبه و عالم چقدر باید زجر بکشد تا این آیات، روایات و اخبار را یاد گرفته و هم خودش عمل کند و هم مردم را به آن دعوت کند.

وی با ذکر این نکته که عده‌ای ظاهربین هستند گفت: کسانی که دنباله روی رهبری و روحانیت هستند، ارزشمند هستند چون به خدا و آخرت امید دارند و این امید در تمام شئونات زندگی ایشان موج می‌زند.

این مرجع تقلید با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی گفت: دشمن خواب دیده بود ایران را به عنوان لقمه نرم می‌بلعد اما فرزندان ایران زمین این لقمه نرم را سخت کردند و خواب آن‌ها را بی‌تعبیر گذاشتند.

وی کمک الهی را در پیروزی ملت ایران مؤثر خواند و افزود: شهدایی که رفتند این امانت را امروز به دست من و شما دادند و ما باید این امانت را نگه داریم و سالم به دست نسل بعدی بدهیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به قطع کمک غرب به مصر گفت: کمک دادن استکبار مانند دانه‌ای است که برای مرغ ریخته می‌شود تا او را بگیرند. استکبار هر وقت کمکی می‌کند برای منافع خودش است و گرنه دلش به حال من و شما نمی‌سوزد.

وی اختلاف و درگیری را آفت اقتدار یک کشور دانست و ابراز داشت: اختلافات و درگیری‌ها را کنار بگذارید چون این اختلافات سبب کاهش قدرت می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر کنار هم بودیم و دشمن آمد، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد اما اگر اختلاف داشتیم، نفت و گاز و منابع کشور که هیچ، معنویات، دین و ناموس مردم را می‌برند.

وی با اشاره به جریان کشف حجاب در زمان پهلوی گفت: چه نقشه‌هایی در زمینه کشف حجاب ریخته بودند اما آقای بروجردی و مرحوم امام خمینی (ره) جلوی آن‌ها را گرفتند و تا حالا عفاف ما را حفظ کردند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: پیامبر، علما، رهبری و مراجع را اسوه قرار دهید و از اطاعت ایشان خارج نشوید.

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان کرد: دست از خط رهبری و علما برندارید و در کارتان محکم باشید و بدانید دست خدا با شماست.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول