اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیم‌پور ازغدی:

توهین به پیامبر نشانه جهانی‌تر شدن ایشان است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید برجسته دانشگاه گفت: توهین به پیامبر(ص) نشانه جهانی‌تر شدن ایشان است و در این میان نقش حوزه‌های علمیه در دفاع از ایشان بسیار ویژه است.

توهین به پیامبر نشانه جهانی‌تر شدن ایشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن رحیم‌پورازغدی در نشست تحلیلی توهین به مقدسات پشت پرده توهین به پیامبر اکرم(ص) که ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، اظهار کرد: توهین به پیامبر اسلام(ص) نشان می‌دهد که آیین الهی او زنده بوده و تمدن‌سازی خود را بار دیگر آغاز کرده است.

وی با اشاره به هراس دشمنان اسلام از نظام‌سازی این دین آسمانی افزود: توهین و فحاشی به ساحت حضرت محمد (ص) و مقدسات مسلمانان نتیجه هراس و دلهره آنهاست.

این استاد دانشگاه بیان کرد: توهین به پیامبر اعظم (ص) دارای سابقه‌ای طولانی بوده و تاریخ آن به صدر اسلام بازمی‌گردد ضمن اینکه مسیحیان نیز در جنگ‌های صلیبی توهین‌های زیادی به ساحت ایشان روا داشتند.

وی با بیان اینکه مسیحیان پس از رنسانس حتی مقدسات خود را مورد هجوم قرار دادند گفت: نباید انتظار داشته باشیم که دشمنان به مقدسات ما توهین نکنند زیرا آنها از گسترش آیین الهی هراس دارند و در این میان نقش حوزه‌های علمیه در پاسخگویی به شبهات بسیار ویژه است.

رحیم‌پورازغدی در ادامه افزود: اعمالی که کشیش آمریکایی، سازندگان این فیلم یا برخی خوانندگان انجام می‌دهند نباید چندان مورد توجه ما باشد زیرا پشت پرده اصلی افراد دیگری بوده و این اشخاص تنها بازیگرانی هستند که به آنها سواری می‌دهند.

این پژوهشگر حوزه دین با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن تفاوت‌های مذهبی در میان مسلمانان گفت: دشمنان سعی می‌کنند به وسیله این‌گونه اقدامات بیداری اسلامی را به چالش بکشند و در این به راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی یا حتی جنگ بین ادیان روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر وحدت میان مسلمانان به منظور مقابله صحیح با دشمنان اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) منشأ تمام تحولات مثبت صورت گرفته است و به همین دلیل مورد توهین و تهاجم قرار می‌گیرد.

رحیم‌پورازغدی عنوان داشت: در میان تمام فرق اسلامی برخی افراد جزئی‌نگر وجود دارند که اصل موضوع و کلیات را فراموش کرده به جزئیات می‌پردازند و نمونه این اشخاص در بین شیعیان ایران نیز در زمان رژیم شاه حضور داشتند که تقیه کامل در مقابله با حکومت را رعایت می‌کردند اما پس از انقلاب خود را متشرعان واقعی نشان دادند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جنگ قومیتی، نژادی، قبیله‌ای و مذهبی و نیز جنگ دینی بین مسلمانان و مسیحیان تنها نقطه آسیب‌پذیر بیداری اسلامی محسوب می‌شود ابراز کرد: اسلام هیچ گاه به وسیله کفر حذف نشده بلکه زمانی که دین الهی به صورتی زشت و زننده معرفی شود آنگاه نه تنها مشکلات مسلمانان را حل نمی‌کند بلکه در مقابل دشمنان نیز شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب افزود: امام خمینی (ره) عقیده داشتند که مسلمانان نباید از اهانت‌ها بترسند بلکه باید از جانب خود بیشتر در هراس باشند.

رحیم‌پورازغدی خاطر نشان کرد: اسلام از همان آغاز به وسیله نفوذ منافقانی چون ابوسفیان‌ها و معاویه‌ها تضعیف شد و آنها شکست بدر را در صفین جبران کردند و در عاشورا این مسئله را به شکل عریان‌تری نمایان ساختند.

این محقق مسائل دینی با بیان اینکه اسلام امروز بیشترین ضربه را از نفاق خواهد خورد گفت: توهین به پیامبر (ص) نشانه جهانی‌تر شدن ایشان است.

وی با تاکید بر نقش ویژه حوزه‌های علمیه در دفاع از نبی مکرم اسلام (ص) و مقدسات مسلمانان بیان داشت: مردم عادی تظاهرات و راهپیمایی‌‌های خود را برگزار می‌کنند اما وظیفه اساسی حوزه‌ها و روحانیون در این زمینه تازه شروع شده است.

رحیم‌پورازغدی گفت: ضروری است که دین به صورت یک مجموعه و با نگاه اجتهادی مورد بررسی قرار گیرد و در این میان باید مراقب جریان نو اخباری‌گری نیز باشیم که تنها بر روایات خاصی آن هم در حوزه‌ای محدود تکیه دارد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول