اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی خلخال خبر داد

راه‌اندازی موسسه عام‌المنفعه ازناو و اندبیل خلخال

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: قرار است موسسه عام‌المنفعه ازناو و اندبیل خلخال راه‌اندازی شود تا در این منطقه کارهای عظیم سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

راه‌اندازی موسسه عام‌المنفعه ازناو و اندبیل خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی درویشی صبح امروز در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران استان اردبیل از منطقه نمونه گردشگری ازناو و زیرساخت‌های مهیا شده آن اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری ازناو دارای طرح جامع برای جذب سرمایه‌گذاران و حضور گردشگران داخلی و خارجی است به طوری که بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های منطقه تاکنون مهیا شده است.

وی ادامه داد: در این منطقه یک هتل سه ستاره در حال احداث است و در کنار آن مناطق طبیعی، باغات بی‌نظیر با میوه‌های متنوع و اراضی طبیعی با پستی و بلندی‌های مختلف به زیبایی‌های این منطقه افزوده است به طوری که 60 درصد مسافران و گردشگران به خاطر این منابع ارزشمند طبیعی و گردشگری جذب خلخال می‌شوند.

این مسئول از مهیا بودن زیرساخت‌هایی هم‌چون جاده، برق، آب، گاز، تلفن و همچنین جذب سرمایه‌گذاران به صورت جدی خبر داد و گفت: ساخت کمپینگ برای حضور موقت گردشگران و مسافران در دستور کار است.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود از اعمال معافیت‌های مختلف برای حضور سرمایه‌گذاران و اعطای مشوق‌های قانونی در حمایت از آنها خبر داد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال یادآور شد: برای ساخت هتل در این منطقه دو هکتار زمین از طریق منابع ملی واگذار شده و قرار است بعد از تکمیل پروژه و اتمام طرح سند زمین به نام مجموعه هتل ثبت شود.

این مسئول افزود: در این مجموعه 9 هکتار زمین با همکاری شهرداری به متقاضیان طرح‌های سرمایه‌گذاری واگذار شده به طوری که شهرداری به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه از سال 88 در بهسازی چشمه‌ها، احداث رستوران‌ها، برپایی آلاچیق‌ها پیگیری‌ها و فعالیت‌های مثبتی را انجام داده و به عنوان یک بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری این منطقه ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: قرار است در قالب طرح جامعی که در این منطقه اجرا می‌شود مجموعه‌های متنوعی علاوه بر هتل و کمپ‌های مختلف نظیر رستوران، فروشگاه، سرویس‌های بهداشتی، استقرار آلاچیق، محل بازی کودکان، آبشار مصنوعی و استخر و... احداث و عملیاتی شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال به پیشنهاد فرماندار خلخال در جذب سرمایه‌گذاران روز افزون در این منطقه اشاره کرد و گفت: قرار است موسسه عام‌المنفعه ازناو و اندبیل خلخال راه‌اندازی شود تا با تلاش هیئت امنا و نیز شوراهای شهر و روستا در این منطقه کارهای عظیم سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، درویشی با اعلام اینکه منطقه گردشگری ازناو 9 هکتار وسعت دارد افزود: نقشه و طرح جامع این پروژه تدارک دیده شده است و ما در آستانه برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر از خبرنگاران دعوت کردیم از قابلیت‌های متنوع به ویژه گردشگری این شهرستان که قابل رقابت با سایر مناطق است بازدید کنند تا اطلاع‌‌رسانی و آگاهی‌بخشی بهتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول