اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

رعایت قوانین در راه‌های روستایی نظارت بیشتری را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در راه‌های روستایی نیازمند نظارت بیشتری است تا حوادث تقلیل پیدا کند.

رعایت قوانین در راه‌های روستایی نظارت بیشتری را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف پیش از ظهر امروز در همایش همیاران پلیس، فرهنگ‌یاران ترافیک و راهوران محله خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت‌ بسیاری از دستگاه‌ها و عملکرد آنها به تبع این جلسات می‌تواند ارزیابی شود، اظهار کرد: امروز اتفاق خوبی در باب توجه به مقررات و قانون عبور و مرور در داخل شهرها و جاده‌های کشور افتاده است.

وی بحث آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی را مهم دانست و گفت: اگر ارزش افزوده این حوزه را محاسبه کنیم، می‌بینیم که بحث آموزش در این حوزه بسیار اهمیت داشته است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه هنوز تا سطح استاندارد رعایت قوانین و مقررات فاصله داریم، افزود: راهوران محله که همان دهیاران هستند باید ناظر اجرای قوانین و مقررات در حوزه روستایی باشند.

قاسم‌زاده نداف به خدمات دولت نهم و دهم در بحث راه‌ها‌ و جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان بیرجند هیچ روستای بالای 20 خانوار جمعیتی بدون راه آسفالته نیست و این امر توجه دولت به روستاها را می‌رساند.

وی ادامه داد: استفاده از توان بالقوه دهیاران در روستاها به عنوان راهوران محله بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه بیشتر دهیاران قرار گیرد.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه باید تمامی دهیاران روستاهای شهرستان بیرجند راهوران محله باشند، افزود: به تمامی دهیاران روستاهای این شهرستان اعلام می‌شود که از این پس باید به عنوان همکاران پلیس در راستای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به عنوان راهوران محله فعالیت کنند.

قاسم‌زاده نداف به جلسات شورای ترافیک شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: شورای ترافیک در استان و شهرستان می‌تواند کانونی مهم برای حل معضلات ترافیکی باشد و دستگاه‌های مربوطه باید بیشتر همکاری کنند.

وی تصریح کرد: نزدیک به هفت درصد از درآمد ناخالص ملی در جاده‌ها و راه‌ها هدر می‌رود و مسئولان باید بیشتر به این امر توجه داشته باشند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه مردم نباید از پلیس بترسند، گفت: پلیس در صورتی موفق است که احساس آرامش را به مردم موقع حضور خود در اماکن مختلف بدهد.

قاسم‌زاده نداف تصریح کرد: همکاری با پلیس به عنوان راهوران محله یا همیاران پلیس مصداق کار نیک است که باید فرهنگ‌سازی شود.

در پایان این جلسه از هشت نفر از راهوران محله، پنج نفر راننده حمل و نقل باری برون‌شهری و دو نفر راننده حمل مسافربر برون‌شهری در حوزه پلیس راه استان تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول