اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سمنان خبر داد

بازپس‌گیری 230 هکتار عرصه‏های طبیعی سمنان از متصرفان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از باز پس‏گیری 230 هکتار عرصه‏های طبیعی سمنان از متصرفان در سال‌جاری خبر داد.

بازپس‌گیری 230 هکتار عرصه‏های طبیعی سمنان از متصرفان

علی‏اکبر علی‏یاری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این باره افزود: طی شش ماه ابتدایی سال‌جاری، 213 هکتار از عرصه‏های منابع طبیعی در سطح استان از متصرفان خلع ید و باز پس‏گیری شد.

وی تصریح کرد: در این راستا، 17 هکتار نیز از عرصه‏های جنگلی باز پس گرفته و تعداد 67 فقره پرونده تخریب و تصرف در محاکم قضایی طرح شده و به نتیجه رسیده است.

علی‏یاری در ادامه گفت: با توجه به آماده‏باش کامل نیروهای یگان حفاظت در تمام عرصه‏های ملی، روند نزولی در تصرفات عرصه‏ها را شاهد هستیم و این نشانگر تلاش شبانه‏روزی پرسنل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان سمنان است.

وی افزود: همچنین ارتقای دانش فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد جامعه عامل مهمی بوده که این تصرفات را کاهش داده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: برای حفظ سرمایه‏های طبیعی استان با هرگونه تجاوز و تصرف که کوچک‏ترین تخریب و نابودی منابع طبیعی را در پی داشته باشد، به شدت برخورد می‏شود.

علی‏یاری با تاکید بر برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‏های طبیعی افزود: برای تحقق این امر، در برخورد قانونی و مقابله با سودجویان از انفال، هیچ‏گونه اغماض و چشم‏پوشی نخواهد شد.

وی تخریب و تصرف عرصه‏های منابع طبیعی را از مشکلات این بخش عنوان و خاطرنشان کرد: تصرف و تخریب منابع طبیعی طبق قانون جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‏شود.

علی‏یاری با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی و انفال، آن را از اولویت اول کاری اداره کل دانست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بخش اعظم وظایف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‏ها شامل حفاظت و احیای منابع طبیعی است.

علی‏یاری ادامه داد: در این راستا، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز توانسته است با تجهیز یگان حفاظت مستقر در تمام شهرستان‏ها چه از نظر سخت‏افزاری و چه از نظر نرم‏افزاری گام‏های موثری بردارد.

وی تصریح کرد: از این رو، تلاش ما با رویکرد حفاظت از انفال مهم‏ترین مقوله است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم برای این بخش از سوی مسئولان ارشد استان، حفاظت و مراقبت از عرصه‏های ملی بیش از پیش افزایش یافته و دیگر شاهد تصرفات غیرقانونی و عدوانی در عرصه‏های منابع طبیعی حتی در سطح اندک نیز نباشیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر حفظ و نگهداری جنگل‏ها و منابع طبیعی تصریح کرد: تمام افرادی که در این زمینه احساس مسئولیت دارند، باید با مشارکت مردم در حفظ و نگهداری بیت‏المال بکوشند.

علی‏یاری در ادامه صیانت و حفاظت از جنگل‏ها و مراتع، کنترل و کاهش عوامل تخریب و تجاوز، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز، شناسایی و اعمال حاکمیت دولت در عرصه‏های جنگلی، مرتعی و بیشه‏زارهای طبیعی را از جمله وظایف این اداره برشمرد.

علی‏یاری ضمن قدردانی از همراهی مسئولان و مقامات ارشد استان سمنان به خصوص مراجع قضایی و همکاران پرتلاش نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان به منابع طبیعی گفت: همچنان نیازمند همکاری مسئولان به ویژه مقامات قضایی استان برای احقاق حقوق ملت و مجازات متخلفان هستیم.

وی در پایان یادآور شد: یگان حفاظت و پاسگاه‏های منابع طبیعی استان سمنان با شماره تلفن رایگان 09696 در تمام ایام شبانه‏روز آماده دریافت اطلاعات مردمی در رابطه با تخریب و تصرف عرصه‏های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان خواهد بود.

به گزارش فارس؛ استان سمنان با داشتن 9 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و 352 هزار هکتار جنگل، عرصه بسیار گسترده‏ای را داراست که این امر نیازمند توجه و حفاظت بیشتر است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول