اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

60 درصد نیروهای صنعتی غیرمرتبط مشغول فعالیت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: بیش از 60 درصد نیروهای واحدهای صنعتی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که غیرمرتبط مشغول فعالیت هستند.

60 درصد نیروهای صنعتی غیرمرتبط مشغول فعالیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست خانه صنعت و معدن استان مازندران و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران پیش از ظهر امروز در دفتر مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران برگزار شد.

داریوش هندویی رئیس خانه صنعت و معدن استان مازندران در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در روند اجرایی آموزش گفت: در ساختار و محتوای آموزش مشکل وجود دارد و آموزش‌هایی که امروزه ارایه می‌شود منطبق با صنعت نیست و صنعت به صورت مداوم در حال تغییر است در صورتی این تغییر در آموزش به صورت کند در حال انجام است.

وی افزود: همگام با فناوری جدید، نیازمندی کشور تغییر کرده و امروزه جامعه و صنعت خواهان آموزش‌های جدید، نو و پویا هستند که سیستم آموزشی کشور باید این عقب‌ماندگی را جبران کند و سریعاً همگام با فناوری جدید تغییر کند.

 

*3300 واحد تولیدی و صنعتی

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه در استان مازندران 3 هزار و 300 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری هستند و مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: بیش از 60 درصد نیروهای این واحدهای صنعتی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که غیرمرتبط مشغول فعالیت هستند زیرا تحصیلات آکادمیک و نظری کارایی لازم را در صنعت ندارد و این تحصیلکرده‌ها پس از استخدام، آموزش‌های فنی لازم را در این واحدها می‌بینند.

 

* خانه صنعت و معدن مازندران 100 درصد آماده همکاری با فنی و حرفه‌ای است

هندویی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیان داشت: خانه صنعت و معدن استان مازندران 100 درصد آماده همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای است تا بتوان آموزش‌ها را منطبق با نیاز بازار کار ارایه داد.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن کشور ادامه داد: باید تمهیداتی را بکار بست تا آموزش به محیط کار و کارگری برود و در داخل خود کارگاه و یا کارخانه به خود شکل اجرایی بگیرد. باید آموزش در دل کار و در محیط کار باشد و آموزش گیرنده آموزش ها و تاثیرات آن را لمس نماید.

وی با اشاره به استادکاران ماهری که در صنایع مشغول به کار هستند، اضافه کرد: افرادی در شرکت‌ها و صنایع مشغول هستند که هر چند تحصیلات دانشگاهی ندارند ولی تاثیرگذاری آنها در کار بسیار زیاد است و باید از توان آنها نهایت بهره را برد.

 

* نظام استاد - شاگردی حلقه مفقوده آموزش و صنعت

در ادامه این نشست، عبدالرضا شریعت‌نژاد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: همیشه و در تمام طول مدیریت بالادستی‌ها در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همگام بودن آموزش‌ها با نیاز بازار کار و صنایع به عنوان دغدغه اصلی مطرح بوده است.

وی افزود: در دنیای کنونی سرعت تولید علم زیاد است و باید آموزش جلوتر از صنعت حرکت کند ولی با توجه به ضعف‌ها و کمبودهایی که وجود دارد در حال حاضر آموزش از صنعت عقب‌تر در حال حرکت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان داشت: آموزش باید منطبق بر نیاز بازار کار و صنعت باشد و در غیر این صورت آموزش نه تنها موثر نیست بلکه اثرات سویی را به همراه خواهد داشت که این مستلزم آن است تا آموزش فنی و حرفه‌ای و صنعت در کنار یکدیگر حرکت کنند.

شریعت‌نژاد با اشاره به نظام استاد ـ شاگردی اظهار داشت: نظام استاد - شاگردی حلقه مفقوده میان آموزش و صنعت است و باید به نظام استاد ـ شاگردی بیشتر پرداخته شود تا این حلقه مفقوده میان صنعت و آموزش از بین برود و صرف پرکردن آمار نباشد بلکه باید آموزش به این سمت حرکت کند و اگر آموزشی بروز نباشد محکوم به فناست.

وی ادامه داد: روابط با صنایع، کاربردی و زیربنایی نیست و باید با صنایع و به ویژه خانه صنعت و معدن روابط بهتری برقرار شود تا بتوان با کمک یکدیگر در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحولی به وجود آید.

انتهای پیام/ی10/ف4004

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول