اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

آموزش دامداران برای رعایت اصول بهداشتی شیر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران این شهرستان در زمینه رعایت اصول بهداشتی شیر و کاهش بار میکروبی آن خبر داد.

آموزش دامداران برای رعایت اصول بهداشتی شیر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در زمینه اصول بهداشت شیر و بار میکروبی آن در سطح شهرستان مشکلات زیادی  وجود داشت اما با برگزاری کلاس‌های متعدد در این زمینه تا حد زیادی مشکلات کاهش پیدا کرده است و تلاش داریم تا با استمرار این کلاس‌ها گامی در راستای رفع مشکلات بهداشتی در بخش شیر تولیدی برداریم.

وی افزود: در این زمینه تا‌کنون کلاس‌های متعددی برگزار شده است و بیش از 100 نفر از دامداران شوشتر آموزش‌های لازم را در زمینه بهداشت شیر فراگرفته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خاطر‌نشان کرد: رعایت اصول بهداشتی در بخش شیر، امنیت غذایی جامعه را تضمین می‌کند و لازم است دقت نظر زیادی در برنامه‌ریزی و آموزش دامداران اعمال شود.

پوررکنی با اشاره به شرایط نگهداری شیر، گفت: شیر فضای بسیار مستعدی برای رشد و نمو میکروب‌ها دارد و به این دلیل باید تلاش شود تا مدت زمان دوشیدن شیر از دام تا جوشاندن آن و استفاده از آن به حداقل کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: رشد تصاعدی میکروب‌ها در دمای طبیعی باعث فاسد‌شدن شیر می‌شود و این نوشیدنی مفید را فاسد کرده و استفاده از آن را با مخاطراتی همراه می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر افزود: در روزهای گذشته 15 واحد مرغداری این شهرستان اقدام به جوجه ‌ریزی کرده‌اند و بیش از 187 هزار قطعه جوجه تاکنون ریخته شده است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود بین 409 تا 410 تن گوشت مرغ در خوزستان تولید شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول