اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

وقوع جرایم معلول بی‌توجهی به نهاد خانواده است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان خواستار توجه بیشتر به دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها شد و گفت: وقوع جرایم معلول بی‌توجهی به نهاد خانواده است.

وقوع جرایم معلول بی‌توجهی به نهاد خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی گیلان با تبریک هفته ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی شاخص سلامت، اعتماد و صلابت در جامعه است.

وی با بیان اینکه رفتار و اندیشه‌ای که از نیروی انتظامی صادر می‌شود باید در راستای سلامت، اعتماد و صلابت جامعه باشد، افزود: تغییرات در جامعه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سال‌های گذشته غیر قابل پیش‌بینی بوده است.

هاشم‌نیا تحول علم در سال‌های گذشته را هر 5 سال دانست و تصریح کرد: اکنون هر 5 ساعت تولید علم در دنیا 2 برابر می‌شود و تصور این امر به ذهن هیچ دانشمند و جامعه‌شناسی نمی‌رسید.

استاندار گیلان تغییر علم در ساختار ذهنی افراد را تاثیرگذار خواند و ابراز کرد: نداشتن تلفن همراه اکنون یک نقیصه محسوب می‌شود و خانواده‌ها پذیرفته‌اند فرزندان آنها تلفن همراه داشته باشند.

وی با اشاره به ضریب نفوذ 85 درصدی اینترنت در جامعه، خاطرنشان کرد: نسل سوم تلفن‌های همراه تصویری موجب تغییر رفتار در افراد می‌شود.

هاشم‌نیا پیشرفت تکنولوژی را سبب رفاه جامعه عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی، قوه قضائیه و خانواده‌ها طبق تحلیل موقعیت فعلی باید برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

استاندار گیلان اصلاح قوانین و سرعت در امور به منظور دستگیری مجرمان را تاثیرگذار دانست و بیان کرد: شعار سرمایه اجتماعی جهت‌گیری مناسب نیروی انتظامی است.

این مسئول با تاکید براینکه پیشگیری از وقوع جرم تنها توسط نیروهای نظامی و انتظامی انجام نمی‌شود، اذعان کرد: صیانت از درون خانواده لازم و ضروری است.

وی حضور و ظهور رسانه‌ها در آموزش خانواده‌ها را اساسی نامید و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه در مسیر صحیح قرار گیرد باید نهاد خانواده بیش از دیگر نهادها مورد توجه باشد و پس از آن به مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها توجه ویژه شود.

هاشم‌نیا جرم را معلول بی‌توجهی به نهاد خانواده، کودکان و دانش‌آموزان در مدرسه‌ها توصیف کرد و یادآور شد: جامعه اسلامی معطوف به ارزش‌ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هنجارها با به میدان آمدن انسانیت و اسلامیت متفاوت می‌شود، تصریح کرد: جرایم نظام اسلامی نباید با دیگر نظام‌ها مقایسه شود.

این مسئول اتصال نهادهای اجتماعی به نهادهای انتظامی را نیازمند برنامه اساسی در سطح ملی خواند و ابراز کرد: مجبوریم مسیرها را اصلاح کنیم و از مبدا تا جایی که مسیرها را هدف‌گذاری کردیم، پیش برویم.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در جامعه، بیان کرد: ابزار نیروی انتظامی اکنون باید متفاوت باشد و از آینده تصور درست داشته باشد.

هاشم‌نیا به تبدیل خیال به واقعیت در جامعه اشاره کرد و گفت: باید بدانیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد تا جلوتر از مجرمان باشیم.

استاندار گیلان بر تولید رفاه قبل از اینکه در ذهن افراد ساخته شود تاکید کرد و افزود: ساختن ذهن مردم به دست مدیران نیست و توسط برنامه‌ریزان ساخته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضریب امنیت جامعه را رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌سازند، خاطرنشان کرد: ضریب رفاه اجتماعی بیرون از فعالیت برنامه‌ریزان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول