اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی:

طرح جامع خانواده پایدار در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: طرح جامع خانواده پایدار با مشارکت استانداری و دادگستری خراسان‌رضوی با هدف کاهش آمار طلاق از اوایل هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند.

طرح جامع خانواده پایدار در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید حسن شریعتی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در محل مجتمع قضایی امام خمینی (ره) مشهد با محوریت طرح خانواده پایدار اظهار کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین کانون‌های اجتماعی است و بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی را می‌توان در درون خانواده‌ها حل کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: خانواده سالم و پایدار می‌تواند نقشی انکارناپذیر در هدایت جامعه ایفا کند و همچنین پیشبرد اهداف عالیه اجتماعی نیز تا حد زیادی می‌تواند ناشی از عملکرد صحیح خانواده‌ها باشد.

شریعتی بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که از سویی سن طلاق در میان جوانان افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر نیز شاهد هستیم که آمار طلاق توافقی در میان جوانان افزایش یافته است و این مسئله قطعا نگران‌کننده است و باید راهکارهای مناسبی برای این مسئله اندیشیده شود و طرح جامع خانواده پایدار می‌تواند در این زمینه چاره‌ساز باشد.

وی گفت: آمار طلاق توافقی حاکی از این است که مسئولان فرهنگی باید هوشیار باشند و آموزش‌های لازم را به جوانان بدهند.

شریعتی افزود: طرح جامع خانواده پایدار با مشارکت استانداری و دادگستری خراسان‌رضوی و تعدادی دیگر از نهادهای اداری و اجرایی خراسان‌رضوی، با هدف کاهش آمار طلاق و افزایش مهارت‌های زندگی، پیش‌بینی شده است و از اوایل هفته آینده و پس از افتتاح رسمی مراکز مشاوره در هفته جاری، کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی تصریح کرد: برای این طرح، از حدود 9 ماه قبل، مطالعات لازم انجام شد و مشاورانی که برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده بودند، مورد سنجش قرار گرفتند و پس از انجام مصاحبه‌های علمی و عملی، در نهایت نزدیک به 58 مشاور برای مشارکت در این طرح انتخاب شدند.

شریعتی یادآور شد: در اجرای طرح خانواده پایدار قرار است در کنار دو مجتمع قضایی شهید بهشتی و شهید مطهری در مشهد، دو مجتمع مشاوره‌ای نیز راه‌اندازی شود و هر زوجی قبل از پذیرش دادخواست تنظیمی خواهان و خوانده، به واحد مشاوره ارجاع می‌شوند و در مرحله بعد اگر این مشاوران تشخیص دادند که زندگی زوج قابل دوام نیست، پرونده به واحد قضایی ارجاع می‌شود.

وی تاکید کرد: نحوه اجرای این برنامه، به‌ صورت مرتب پایش و نظارت می‌شود و هر هفته جلساتی برای نظارت بر چگونگی اجرای این برنامه تشکیل می‌شود.

شریعتی افزود: زوجینی که به واحدهای مشاوره‌ای طرح جامع خانواده پایدار مراجعه می‌کنند، کاملا رایگان از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی مجری هزینه‌های این طرح را استانداری خراسان‌رضوی عنوان و ادامه داد: دادگستری خراسان‌رضوی نیز در این طرح استانداری را یاری می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه این طرح برای زوجین اختیاری است، گفت: اجباری به معنای اینکه دادگستری از پذیرش دادخواست امتناع کند، وجود ندارد، اما به دنبال آن هستیم که پرونده به‌گونه‌ای دنبال شود که زوجین ابتدا به واحدهای مشاوره‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول