اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس و در اردبیل صورت گرفت

دیدار اعضای جهاد دانشگاهی با خانواده آخرین شهید اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در قالب طرح همنشینی با خانواده معظم شهدا با خانواده شهید حسین آخربین آخرین شهید اردبیل دیدار کردند.

دیدار اعضای جهاد دانشگاهی با خانواده آخرین شهید اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این دیدار که در منزل پدری آن شهید والامقام انجام شد، اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با نثار فاتحه به روان پاک آن شهید با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند.

در این دیدار پیمان آخربین برادر شهید با اشاره به زندگی شهید حسین آخربین گفت: این شهید والامقام در خانواده مذهبی و معتقد به مبانی اسلام در سال 66 دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا مدرک کارشناسی در دانشگاه امیرالمؤمنین ادامه داد و بنا به علاقه وافری که به سپاه داشت وارد عرصه نظامی‌گری شد.

وی با اشاره به شاخصه بارز شخصیت این شهید افزود: اقامه نماز اول وقت و دوستداری ائمه اطهار و اهل بیت از برجستگی‌های این شهید بود.

آخربین تصریح کرد: برادرم حسین در حالی عازم مناطق عملیاتی شمال‌غرب شد که تنها چهار روز از ازدواجش می‌گذشت تا در پاکسازی منطقه از گروهک پژاک اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: شهید حسین آخربین بیستم مرداد سال 90 راهی عملیات تأمین جاده شد و در ساعت 11 صبح در یکی از مین‌های تله انفجاری کار گذاشته شده در ارتفاعات کلاشین منطقه اشنویه توسط عوامل خبیث دشمن گرفتار و به شدت زخمی شد و علی‌رغم انتقال به درمانگاه اشنویه در ساعت 16 عصر همان روز شهد شیرین شهادت را نوشید.

به گزارش فارس، پدر شهید حسین آخربین نیز در این دیدار اضافه کرد: حسین روزهای شهادت ائمه اطهار و بعضی از اعیاد روزه می‌گرفت و شاید همین امر سبب شد تا خداوند او را گلچین کرده و در ماه رمضان با دهان روزه به دیدار خود دعوت کند.

مادر شهید نیز در این دیدار بیان کرد: من فرزندم را همچون علی‌اکبر که تشنه لب فدایی امام خویش شد، تقدیم امام زمان (عج) خود کرده و از خدا می‌خواهم که حسین مرا با حضرت حسین (ع) محشور کرده و شفیع ما در آخرت شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول